بهره‌برداری از پروژه نوسازی پله برقی پل مکانیزه میدان آزادی تا پایان شهریور ۱۴۰۳

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: عملیات نوسازی و تعویض دو دستگاه یونیت پله برقی ضلع شمالی پل مکانیزه میدان آزادی تا پایان شهریور سال جاری به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

مسعود توکلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به فرسودگی دو دستگاه پله برقی ضلع شمالی پل مکانیزه میدان آزادی موجود در منطقه ۵ شهرداری اصفهان و نبود صرفه و صلاح در تعمیر یونیت‌های مذکور، پروژه تعویض یونیت‌ها توسط معاونت عمران شهرداری تعریف و با محاسبات مهندسی طراحی و توسط تیم اجرایی متخصص اجرا شد.

وی افزود: در طول زمان اجرا، فعالیت‌های شبانه‌روزی با توجه به محدودیت‌های ترافیک، توسط کارشناسان حوزه معاونت عمران، مورد نظارت قرار گرفت تا این پروژه به شکل مطلوب به سرانجام و به بهره‌برداری برسد و موجب جلب رضایت شهروندان شود.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: یکی از اهداف اصلی این اقدام، کم کردن تعداد پله‌هایی بود که به‌صورت ثابت در مسیر ایجاد شده بود، زیرا این موضوع موجب دشواری شهروندان در استفاده از پله‌های مکانیزه شده بود که با نصب پله‌های بزرگ‌تر این مشکل برطرف شد.

بهره‌برداری از پروژه نوسازی پله برقی پل مکانیزه میدان آزادی تا شهریور ۱۴۰۳

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در مسیر وجود داشت، جابه‌جایی تأسیسات برق و لوله‌های آب فضای سبز بود که با همکاری و مساعدت شرکت برق عملیاتی شد.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره اهداف این پروژه خاطرنشان کرد: هموار ساختن فرایند دریافت گواهی استاندارد پله برقی، افزایش سطح ایمنی پل مکانیزه میدان آزادی و آماده به‌کار و افزایش بهره‌وری کمی و کیفی پله‌های برقی پل مکانیزه آزادی از جمله اهداف این پروژه است.

توکلی‌پور گفت: کاهش هزینه‌های تعمیرات، حفظ و احیای مجدد دارایی‌های فیزیکی شهرداری اصفهان و جلوگیری از فرسودگی و اضمحلال این سرمایه‌ها و افزایش طول عمر مفید تجهیزات و بازگشت سرمایه از دیگر اهداف این پروژه است.

وی با اشاره به مکان و خصوصیت محیط اجتماعی محل پروژه افزود: این پروژه در منطقه ۵ شهرداری این کلان‌شهر واقع شده است.

بهره‌برداری از پروژه نوسازی پله برقی پل مکانیزه میدان آزادی تا شهریور ۱۴۰۳

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: فعالیت‌های برجسته این پروژه شامل انجام تعمیرات و اصلاحات ساختار فلزی پل، تعویض تخصصی یونیت‌ها، احداث فونداسیون و اصلاح سنگ فرش‌ها و تعویض ورق‌های پلی‌کربنات می‌شود.

توکلی‌پور گفت: این پروژه از اردیبهشت سال جاری آغاز شده است و تا پایان شهریور سال جاری به مرحله بهره‌برداری با صددرصد پیشرفت فیزیکی می‌رسد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه توسط شرکت ذی‌صلاح و تحت نظارت عالیه مدیریت نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهری معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان صورت می‌گیرد.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های این پروژه می‌توان به افزایش سهولت انتقال عابران پیاده در مکان پر تردد ترافیکی اشاره کرد.

بهره‌برداری از پروژه نوسازی پله برقی پل مکانیزه میدان آزادی تا شهریور ۱۴۰۳

توکلی‌پور با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با ادارات آب و برق و مخابرات در طول پروژه انجام شده است، اضافه کرد: در اجرای این پروژه تلاش شده است تا حد امکان آماده به‌کاری پله‌های برقی همراه با تأمین ایمنی و امنیت استفاده‌کنندگان در سمت دیگر پل و وسط حفظ شود.

وی با اشاره به وضعیت مالی پروژه تصریح کرد: مبلغ پیمان این پروژه حدود ۱۰ میلیارد ریال غیر از مبلغ خرید پله‌ها است.

کد خبر 790569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.