رایگان شدن پوشش خدمات درمانی برای سالمندان هندی

هند پوشش خدمات درمانی رایگان را برای شهروندان بالای ۷۰ سال افزایش می‌دهد تا بخشی از چالش‌های مربوط به کمبود بیمارستان و پزشکان خود را بهبود بخشد. دولت این کشور درصدد رایگان کردن خدمات درمانی برای همه شهروندان است‌.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هند اواخر چهارشنبه گذشته از گسترش یک برنامه دولتی خبر داد که به شهروندان ۷۰ ساله و بالاتر، بیمه درمانی سالانه ۵۰۰ هزار روپیه (۶ هزار دلار) برای هر خانواده ارائه می‌دهد. این برنامه در راستای وعده‌های انتخاباتی نخست‌وزیر نارندرا مودی به مرحله اجرا گذاشته و به مراقبت‌های بهداشتی ۲۰۱۸ وی اضافه شد که در حال حاضر بیش از نیم میلیارد شهروند را تحت پوشش قرار می‌دهد. بر اساس بیانیه دولت نیز انتظار می‌رود به ۶۰ میلیون نفر سود برساند.

برنامه پوشش بهداشتی رایگان هند برای افراد بالای ۷۰ سال که به‌عنوان بزرگ‌ترین برنامه مراقبت‌های بهداشتی در جهان شناخته می‌شود، درمان رایگان برای بیماری‌های جدی ارائه می‌کند و در حال حاضر هزینه‌های درمانی خانواده‌های فقیر را به مبلغ سالانه ۵۰۰ هزار روپیه پوشش می‌دهد.

اقدام جدید که به ادعای دولت شامل همه شهروندان می‌شود، آخرین تلاش نخست‌وزیر هند برای بازنگری در سیستم بهداشت عمومی این کشور خواهد بود که با کمبود بیمارستان و پزشکان دست‌وپنجه نرم می‌کند. به لطف این ابتکارات، هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی هند در دهه گذشته زیر دو درصد باقی مانده که یکی از پایین‌ترین‌ها در سطح جهان است.

رایگان شدن پوشش خدمات درمانی برای سالمندان هندی

کد خبر 789581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.