نخستین شبکه مستقل 5G در دانمارک راه‌اندازی شد

دانمارک از راه‌اندازی نخستین شبکه مستقل 5G درون مرزهای خود خبر داد که یک جهش قابل‌توجه برای تسریع نوآوری و ارائه امکانات جدید برای کاربران محسوب می‌شود. مشترکین خدمات اینترنتی شبکه 5G این کشور اکنون شاهد افزایش عملکرد و کارایی شبکه خواهند بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دانمارک به‌طور رسمی شاهد راه‌اندازی نخستین شبکه 5G مستقل (5G SA) بود که گامی بزرگ در آینده دیجیتال این کشور محسوب می‌شود. استقرار این شبکه گامی کلیدی به سوی هدف دانمارک برای صفر انتشار شدن خالص تا سال ۲۰۳۰ به شمار می‌رود.

فناوری جدید نویدبخش تقویت اکوسیستم 5G، تقویت نوآوری در سراسر صنایع و ارائه فرصت‌های پیشرفته برای کاربران است و چهار سال پس از آن عرضه شد که نخستین شبکه 5G غیرمستقل (NSA 5G)، در کنار زیرساخت‌های 4G موجود در این کشور شروع به کار کرد. تغییر از شبکه 5G غیرمستقل به مستقل، اتصالات بهبود یافته و مزایای متعددی برای کشور ارائه می‌دهد.

این راه‌اندازی همچنین نشان‌دهنده یک گام بزرگ به سمت تحول فناوری است، زیرا معماری نرم‌افزاری بومی ابری را در بر می‌گیرد تا نوآوری خدمات قابل‌اطمینان‌تر و سریع‌تری را هدایت کند، به‌ویژه که شبکه 5G کارآمدترین فناوری تلفن همراه تا به امروز است که سرعت داده بسیار سریع‌تری را نسبت به 4G ارائه می‌کند و در عین حال انرژی کمتری را به ازای هر گیگابایت ارسال‌شده مصرف می‌کند.

نخستین شبکه مستقل 5G در دانمارک راه‌اندازی شد

مزایای شبکه 5G مستقل

شبکه 5G مستقل مزایای قابل‌توجهی از جمله تأخیر کمتر، کارایی بهبودیافته، استفاده بهتر از طیف اتصال، اتصالات قابل اطمینان‌تر و کاهش مصرف باتری دستگاه‌های متصل را نسبت به شبکه‌های قبلی دارد و موارد استفاده جدیدی را برای کاربران، اینترنت اشیا، شرکت‌ها و اتوماسیون صنعتی باز می‌کند.

شبکه جدید همچنین برش شبکه (تکنیکی ضروری برای تطبیق الزامات متفاوت و متضاد با بهره‌برداری از یک زیرساخت فیزیکی) را تسهیل و کسب‌وکارها را قادر می‌کند تا نوآوری‌هایی هم‌چون تولید هوشمند و راه‌حل‌های اینترنت اشیا را سریع‌تر پیش ببرند، در عین حال تجربه خدمات سازگارتری را برای کاربران ارائه می‌دهد و یک جهش بزرگ برای ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی است که امکان انعطاف‌پذیری بیشتر در ارائه خدمات به مشترکین را فراهم می‌کند.

شبکه جدید ایمنی و طیف وسیعی از فرصت‌ها را در تمام بخش‌ها از ماشین‌های خودران تا کار از راه دور، مراقبت‌های بهداشتی و عملیات‌های ضروری برای کاربران اینترنت، شرکت‌ها و صنایع بهره‌وری ارائه می‌دهد. 5G مستقل همچنین به لطف انتقال داده‌های بیشتر با همان مقدار انرژی و دسترسی سریع‌تر به محتوا، بهبود بهره‌وری انرژی را ممکن می‌کند.

نخستین شبکه مستقل 5G در دانمارک راه‌اندازی شد

یکی از مزایای برجسته 5G مستقل سرعت افزایش‌یافته آن است که به لطف آن می‌توان اکوسیستم 5G دانمارک را تسریع و یک شبکه تلفن همراه در سطح جهانی را با طیف وسیعی از فرصت‌های جدید برای مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها با فعال کردن برش شبکه فراهم کرد. در نتیجه تمایز خدمات ارائه می‌شود.

با مدرن‌سازی شبکه‌های قدیمی و ارتقا به 5G، ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی می‌توانند هزینه‌های عملیاتی و در نتیجه هزینه کل مالکیت را به لطف بهره‌وری بیشتر انرژی کاهش دهند و شبکه‌های خود را برای پاسخگویی به نیازهای پیش‌بینی‌شده ظرفیت بالاتر تثبیت کنند.

علاوه بر این، 5G SA با یک شبکه هسته اختصاصی 5G کار می‌کند و در مقایسه با 5G NSA به سیگنال کمتری نیاز دارد. این امر نیاز دستگاه‌ها به جابه‌جایی بین شبکه‌های اصلی 4G و 5G را از بین می‌برد، تأخیر را کاهش می‌دهد و عملکرد را بهبود می‌بخشد.

نخستین شبکه مستقل 5G در دانمارک راه‌اندازی شد

کد خبر 788776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.