هواشناسی ایران؛ تدام بارندگی در مناطق مستعد و خیزش گردوخاک در نوار شرقی و مرکز کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تدام بارندگی در مناطق مستعد و خیزش گردوخاک در نوار شرقی و مرکز کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان، افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز و فردا شرق دریای عمان مواج است، افزود: روز چهارشنبه در ساعات بعدازظهر در جنوب استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر، وزش باد و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌رو خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه و جمعه در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه در دامنه و ارتفاعات البرز، رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید، گاهی گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

کد خبر 788427

برچسب‌ها