جریمه رد کردن چراغ قرمز به ۴۰۰ هزار تومان رسید

جریمه تخلف «عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی» در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی ۴۰۰ هزار تومان است که این تخلف در سایر شهرها ۳۰۰ هزار تومان و در روستاها و راه‌های روستایی ۲۰۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرنشینی مستلزم رعایت قوانین و قواعد شهری است و کارشناسان بر این باورند شهرنشینان هنگامی که به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و به مسئولیت‌های خویش در برابر شهر و اجتماع عمل کنند، به «شهروند» ارتقا پیدا می‌کنند.

حقوق شهروندی مجموعه حق‌هایی است که هر کدام از شهروندان از آن برخوردارند و باید توسط دیگر شهروندان و حاکمیت رعایت شود، حقوق شهروندی در ایران همچون بسیاری از کشورها پذیرفته شده است که بارزترین و مهم‌ترین نمود آن قانون اساسی است که در اصول ۳۲، ۳۴، ۳۵، ۳۷، ۳۸ و ۳۹ به آن اشاره شده است.

جدیدترین نرخ جرایم رانندگی از سوی پلیس راهور در خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد و یکی از موضوعات مورد توجه در حقوق شهروندی، رعایت نظم ترافیکی در معابر به‌ویژه در ساعات پیک شلوغی و ازدحام و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به منظور پیشگیری از رخداد حوادث ناگوار است.

در این میان، جریمه تخلف «عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی» در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی ۴۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است، این تخلف در سایر شهرها ۳۰۰ هزار تومان و در روستاها و راه‌های روستایی ۲۰۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.

پیش از این این تخلف در کلان‌شهرها ۲۰۰ هزار تومان جریمه داشت که یعنی مبلغ این جریمه دو برابر شده است، همچنین در سایر شهرها ۱۸۰ و در روستاها ۱۰۰ هزار تومان جریمه تخلف عبور از چراغ قرمز بود.

کد خبر 789583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.