میزان آلودگی هوای تهران؛ جمعه ۱۶ شهریور/هوای تهران امروز ناسالم است

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۵ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه شانزدهم شهریور_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه پیشوا با شاخص ۱۵۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۶۱، سلامت با شاخص ۱۵۳، شریف منطقه دو با شاخص ۱۵۳، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۶۶، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۵۶ و فرمانداری شهرری با شاخص ۱۵۹، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۱۴۰، امام خمینی با شاخص ۱۰۹، باغستان شهریار با شاخص ۱۳۳، پارک رازی با شاخص ۱۰۲،، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۳، چشمه با شاخص ۱۱۲، دانشگاه تهران با شاخص ۱۱۴، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۰۲، رباط کریم با شاخص ۱۰۷، برمدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، ایستگاه‌های شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۰۶، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۱۸، قرچک با شاخص ۱۳۵، لواسانات با شاخص ۱۱۳، ملارد با شاخص ۱۴۷، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۲، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۳۰ و ورامین با شاخص ۱۰۲ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) است.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های بهارستان ۸۳، پاسداران با شاخص ۹۴، پاکدشت با شاخص ۸۸، پردیس با شاخص ۶۸، پونک با شاخص ۶۶، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۸۲، ژئوفیزیک با شاخص ۷۵، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

لازم است بدانیم که ایستگاه‌های شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۵، علم و صنعت با شاخص ۷۳، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۵۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۹۷، وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۷ بر مدار سالم (زرد) قرار دارد. ایستگاه آتی ساز با شاخص ۴۲، دماوند با شاخص ۴۲ و سرخه حصار با شاخص ۴۰، در وضعیت هوای پاک (سبز) است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 787327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.