سامانه بارشی جمعه وارد کشور می‌شود / کاهش دما در سواحل دریای خزر

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دما در سواحل دریای خزر گفت: جمعه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب، در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس در غرب کشور، ارتفاعات البرز غربی و غرب گیلان، ابرناکی، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز در تهران و سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ابرناکی، گاهی رگبار باران، وزش باد و رعدوبرق ادامه خواهد داشت و بعدازظهر از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته می‌شود و افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب شرق سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد.

وی افزود: سه‌شنبه با گذر امواج تراز میانی از شمال غرب کشور، در ساعات بعدازظهر ابرناکی، گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق در این مناطق رخ خواهد داد و به تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در شرق اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز نیز افزایش ابر و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه در بعضی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی، ابرناکی، رگبار باران، وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود و پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و غرب گیلان این وضعیت تکرار می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک انتظار می‌رود و جمعه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب، در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس در غرب کشور، ارتفاعات البرز غربی و غرب گیلان، ابرناکی، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 790278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.