از تزریق ۸.۲ همت برای تأمین نقدینگی صنعت دارو تا آغاز روند ثبت رکوردهای جدید فضایی در کشور

ایمنا از تزریق ۸.۲ همت برای تأمین نقدینگی صنعت دارو، باز شدن گره کور واردات خودرو، آغاز روند ثبت رکوردهای جدید فضایی در کشور، نایب قهرمانی تیم ملی ووشو ایران در آسیا و درخشش آتش‌نشانان ایرانی در مسابقات جهانی در دانمارک در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ تزریق ۸.۲ همت برای تأمین نقدینگی صنعت دارو می‌رویم، در ادامه نیز باز شدن گره کور واردات خودرو مطرح شده است، همچنین آغاز روند ثبت رکوردهای جدید فضایی در کشور، نایب قهرمانی تیم ملی ووشو ایران در آسیا و ‏‬ درخشش آتش‌نشانان ایرانی در مسابقات جهانی در دانمارک نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

تزریق ۸.۲ همت برای تامین نقدینگی صنعت دارو / رشد مثبت تولید بعضی از شرکت‌های داروسازی

تزریق ۸.۲ همت برای تأمین نقدینگی صنعت دارو / رشد مثبت تولید بعضی از شرکت‌های داروسازی

سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: ارز دارو در سال ۱۴۰۰ بیش از پنج میلیارد بود که بخشی از آن برای تأمین واکسن کرونا و بخشی نیز برای دارو و تجهیزات پزشکی بود، در سال ۱۴۰۱ این میزان تغییری نداشت، در سال ۱۴۰۲ سهمیه ارزی چهار میلیارد دلار بود که در سال ۱۴۰۳ به ۳.۵ میلیارد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اصلاح سیاست ارزی، نیاز به نقدینگی و تسهیلات ارزی و ریالی دارد که مطالبات حوزه دارو نیز باید از سوی سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود، افزود: شرکت‌های دارویی اذعان دارند که مشکل اصلی تأمین نقدینگی است که با دستور ریاست جمهور ۸,۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، شرکت‌های دارویی و پخش پرداخت شد؛ تخصیص ۶,۴۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده است که امیدواریم به زودی تأمین اعتبار شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: از مصوبات خوب دولت انتقال بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها به بودجه عمومی بود که بارها اعلام کرده بودیم منابع دارو باید از هدفمندی جدا شود و منابع دارویار به بودجه عمومی منتقل شود که با دستور رئیس جمهور و تصویب هیئت وزیران بخش اعظمی از منابع دارویار به بودجه عمومی منتقل شد.

محمدی با تاکید بر اینکه خودکفایی از نقاط قوت صنعت دارو در کشور است، اضافه کرد: اجازه نمی‌دهیم صنایع دارویی آسیب ببیند و با پیگیری تسهیلات ریالی و نقدینگی کمک می‌کنیم که این حوزه تقویت شود، در پایان سال ۱۴۰۲ روند تولید در بسیاری از شرکت‌ها رشد مثبت داشته و امیدواریم با پیگیری مستمر وزیر بهداشت و رئیس جمهور که پزشک و مسلط به حوزه سلامت هستند این مشکلات حوزه دارو مرتفع شود.

همتی: گره کور واردات خودرو باز شد

گره کور واردات خودرو باز شد

عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بالاخره گره کور واردات خودرو را با تدبیر رئیس محترم جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت باز کردیم.

وی افزود: همه بدانند اجازه انحصار در هیچ حوزه و صنعتی را نمی‌دهیم، تمام صنایع باید با رقیب خارجی خود رقابت کنند، منافع ملت ایران در رقابت است.

ماهواره چمران-۱ به فضا پرتاب شد

«چمران ۱» آغاز روند ثبت رکوردهای جدید فضایی در کشور

ماهواره «چمران - ۱» که توسط ماهواره بر «قائم ۱۰۰» با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۵۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت، نخستین سیگنال‌های خود را ارسال کرد.

ماهواره تحقیقاتی «چمران - ۱» توسط گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران (صاایران) با همکاری و مشارکت پژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده است که حدود ۶۰ کیلوگرم وزن دارد و مأموریت اصلی آن تست سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای اثبات فناوری مانور مداری در ارتفاع و فاز است.

ارزیابی زیرسامانه پیشرانش گاز سرد در سامانه‌های فضایی و عملکرد زیرسامانه‌های ناوبری و کنترل وضعیت از مأموریت فرعی ماهواره چمران ۱ به شمار می‌رود.

گفتنی است، هر چند برنامه‌ها فضایی ایران در دولت نهم و دهم آغاز و با برتاب موجود زنده به اوج خود رسید، اما در دهه ۹۰ این صنعت به حالت نیمه‌تعطیل در آمد و در نهایت با چند پرتاب ناموفق همچون ماهواره دوستی و سیمرغ به کار خود پایان داد، با روی کار آمدن دولت سیزدهم و برگزاری اولین جلسه شورای‌عالی فضایی دوباره صنعت فضایی ایران جان دوباره گرفت و پرتاب‌های موفق یکی پس از دیگری آغاز شد.

تیم ملی ووشو ایران نایب قهرمان آسیا شد

تیم ملی ووشو ایران نایب قهرمان آسیا شد

دهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان آسیا در ماکائو به پایان رسید و تیم کشورمان در مجموع به مقام نایب قهرمانی این رویداد رسید.

تیم ملی ووشو ایران با کسب هفت مدال طلا، سه نقره و پنج برنز، مقام نایب قهرمانی این رویداد قاره‌ای را به نام خود ثبت کرد؛ در این رویداد، زهرا کیانی تالوکار مطرح کشورمان به دو مدال طلا در بخش انفرادی دست یافت تا ستاره تیم ایران لقب بگیرد، این نخستین مدال‌های طلای ایران در بخش انفرادی تالو قهرمانی قاره‌کهن بود.

از تزریق ۸.۲ همت برای تأمین نقدینگی صنعت دارو تا آغاز روند ثبت رکوردهای جدید فضایی در کشور

درخشش آتش‌نشانان ایرانی در مسابقات جهانی دانمارک

پانزدهمین دوره مسابقات آتش‌نشانان جهان با درخشش ورزشکاران ایرانی مسابقات آتش‌نشانان جهان در قالب ۴۰ رشته ورزشی با حضور بیش از ۴۵ کشور جهان در شهر آلبورگ دانمارک برگزار شد.

رضا عابدبنی، محمد چعب و خلیل زنگویی آتش‌نشانان ورزشکار خوزستانی در رشته دو و میدانی در این مسابقات شرکت کرده و با اقتدار توانستند در ماده‌های مختلف عناوین و مدال‌های رنگارنگی کسب کنند.

رضا عابدینی از آتش‌نشانی شهرداری آبادان در ماده ۱۰۰ متر طلا و در ماده پرش طول نقره و در ماده چهار در صد متر تیمی صاحب مدال برنز شد، همچنین محمد چعب از آتش‌نشانی شهرداری شوشتر در ۸۰۰ متر نقره و ۳ هزار متر صاحب مدال برنز، خلیل زنگویی از آتش‌نشانان شرکت پتروشیمی ماهشهر در ماده سه هزار متر و ماده چهار در صد متر تیمی دو طلا و در ماده ۵ هزار متر صاحب برنز شدند.

گفتنی است، این مسابقات که ۴۰ رشته ورزشی را شامل می‌شود هر دو سال یک بار با حضور کشورهایی از سراسر جهان برگزار می‌شود که در سال جاری کشور دانمارک میزبان این رقابت‌ها بود و برای آتش‌نشانان حکم المپیک ورزشی را دارد.

کد خبر 790256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.