حفظ یا حذف حلقه‌های المپیک در برج ایفل؛ بحث جدید پاریس

شهردار پاریس، آن هیدالگو، معتقد است که خاطره بازی‌های المپیک باید به نوعی باقی بماند اما گویی همه مسئولان موافق این امر نیستند زیرا آن را خدشه به هویت میراث شهر می‌دانند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهردار پاریس، آن هیدالگو، اعلام کرد که می‌خواهد دکوراسیون حلقه‌های المپیک در محل فعلی خود در برج ایفل حفظ شود. وزیر فرهنگ فرانسه، راچیدا داتی، با این حال، متقاعد نشده است که چنین تصمیمی را می‌توان به‌سادگی گرفت و آن را مستحق بحث بیشتر است.

توجیه شهردار هیدالگو این بود که بازی‌های المپیک به قدری نزد مردم فرانسه محبوبیت پیدا کرده است که آنها دوباره عاشق شهر شده‌اند. بنابراین، دلیل محکمی برای حفظ حلقه‌ها به عنوان یادآوری این دوران شاد و زنده نگه داشتن این روح پرنشاط وجود داشت.

کل این ایده بازگشتی به ریشه‌های نمادین‌ترین مکان دیدنی پاریس است. در گذشته برج ایفل به عنوان بخشی از نمایشگاه پاریس در سال ۱۸۸۹ تنها به عنوان یک سازه موقت در نظر گرفته شده بود و ساکنان آن چندان مشتاق نبودند که پس از آن باقی بماند، زیرا به عنوان یک بافت اضافی در چشم‌انداز شهر در نظر گرفته می‌شد.

حفظ یا حذف حلقه‌های المپیک در برج ایفل؛ بحث جدید پاریس

بسیاری از پاریسی‌های با یادآوری سرنوشت برج ایفل که تاکنون برجاست، از این ایده شهرداری استقبال نمی‌کنند، در حالی که دیگران آن را تأیید می‌کنند. مخالفان بر این عقیده هستند که شهردار باید قبل از اجرای برنامه خود با پاریسی‌ها مشورت می‌کرد.

راچیدا داتی، وزیر فرهنگ کشور، به شهردار یادآور شد که مجوز برای قرار دادن حلقه‌ها موقتی است و مسائل مربوط به مکان‌های میراث مهم فقط در اختیار شهرداری نیست. داتی تاکید کرد: قبل از اتخاذ هر تصمیمی و اعلام هر گونه اطلاعیه‌ای در این مورد، مهم است که همه رویه‌ها و رایزنی‌ها با هدف حفاظت از میراث رعایت شود.

این پنج حلقه که نشان دهنده قاره‌ها هستند، ۲۹ متر عرض، ۱۵ متر ارتفاع و ۳۰ تن وزن دارند. آنها قبل از افتتاح بازی‌های المپیک پاریس در ۲۶ ژوئیه روی برج ایفل نصب شده بودند و انتظار می‌رفت که پس از مراسم اختتامیه پارالمپیک در ۸ سپتامبر حذف شوند.

با این حال، طرح شهردار، جایگزینی حلقه‌های اصلی با کپی‌های سبک‌تر را پیش‌بینی می‌کند که نگهداری آن آسان‌تر باشد.

کد خبر 786602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.