درون و بیرون ۲ Inside Out چرا پرفروش شد؟

درون و بیرون ۲ (۲ Inside Out) به‌شدت از انتظارات جلوتر رفت به‌طوری‌که تنها در ۱۹ روز اول اکران از مرز فروش یک میلیارد دلار عبور کرد و به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ مورد توجه قرار گرفت. از جمله دلایل کلیدی برای این استقبال غیرمنتظره این است که هالیوود به اندازه کافی فیلم خانوادگی تولید نمی‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، انیمیشن درون و بیرون Inside Out تنها یک فیلم کودکانه نیست، بلکه یک بوت‌کمپ (فعالیت‌های گروهی در حوزه‌های مختلف آموزشی و ورزشی) هوش هیجانی است. این انیمیشن تاکنون در دو قسمت به بازار آمده است و در آن‌ها شخصیت‌های انیمیشنی احساسات یک دختر نوجوان (رایلی) را دنبال می‌کنند و سعی دارند در مسیریابی صحیح زندگی و عبور از چالش‌های بزرگ شدن به او کمک کنند.

درون و بیرون ۲ Inside Out چرا پرفروش شد؟

خط سیر داستان به‌طور کامل چگونگی برخورد بسیاری از انسان‌ها با احساسات دشوار را به تصویر می‌کشد که سعی در کنار زدن یا نادیده گرفتن آن‌ها دارند. در این انیمیشن هر احساس هدفی دارد و در دومین قسمت فیلم، 2 Inside Out، به شخصیت‌های اصلی شادی، غم، خشم، ترس و انزجار، چهار شخصیت جدید اضطراب بیش از حد هوشیار و همیشه پرانرژی، حسادت، خجالت و بی‌حوصلگی نیز به روند داستان اضافه شد که درست پس از به‌صدا درآمدن آژیر بلوغ پیدا شدند.

درون و بیرون ۲ Inside Out چرا پرفروش شد؟

این شرایط هم‌زمان با دعوت شدن رایلی به کمپ هاکی روی یخ ایجاد شد که از نظر او موقعیتی حیاتی بود. با افزایش فشارهای کمپ، به‌رغم تلاش‌های دیوانه‌وار شادی برای بیرون راندن احساسات منفی به زباله‌های دوردست پسِ مغز، اضطراب شروع به تسخیر مغز رایلی می‌کند و تمام احساسات دیگر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، تا آنجا که رایلی را به‌سمت اتخاذ تصمیمات اشتباه سوق می‌دهد.

رایلی تنها در پایان فیلم خودش را پیدا می‌کند، یعنی زمانی که تمام احساساتش نقشی آگاهانه برای بازی پیدا می‌کنند که این شرایط نه‌تنها در مورد نوجوان انیمیشن و جهان، بلکه برای بزرگسالان واقعی نیز صادق است.

درون و بیرون ۲ Inside Out چرا پرفروش شد؟

شخصیت اضطراب در درون و بیرون ۲ اغلب احساس ناخوشایندی دارد و از کنترل خارج می‌شود، اما طبق تحقیقات اندازه معقول آن به بشر کمک می‌کند به اطراف توجه کند، جزئیات را به خاطر بسپارد و از خطر دوری کند. اضطراب اگر به درستی هدایت شود، حتی می‌تواند یک ابرقدرت شخصی و حرفه‌ای باشد. در اصل اضطراب توجه بشر را محدود می‌کند و تمرکز او روی جزئیات را بهبود می‌بخشد که این امر موجب می‌شود فرد پیش‌بینی کند که چه چیزی ممکن است اشتباه باشد.

درون و بیرون ۲ Inside Out چرا پرفروش شد؟

درون و بیرون ۲ و درس‌هایی برای بزرگسالان

موضوع درون و بیرون ۲ یک پیش‌فرض عالی برای یک فیلم کودکانه به‌نظر می‌رسد، اما ماجراهای شخصیت‌های آن به‌ویژه شادی، خشم، غم و اضطراب نه‌تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان هم درس‌هایی در بر دارد و شامل دو درس بزرگ می‌شود که می‌تواند هوش هیجانی هر بزرگسالی را بهبود ببخشد.

اول اینکه بازنمایی یا چارچوب‌بندی مجدد احساسات دشوار به‌عنوان ابزاری برای استفاده در تعادل با سایر احساسات، به فرد کمک می‌کند در زندگی بسیار فراتر از تلاش برای سرکوب یا حذف احساساتی پیش رود که از آن‌ها لذت نمی‌برد. در واقع احساسات ناراحت‌کننده انسان را ایمن نگه می‌دارند و به او کمک می‌کنند، بنابراین نباید آن‌ها را به‌طور کامل به‌دست فراموشی سپرد.

درون و بیرون ۲ Inside Out چرا پرفروش شد؟

با این وجود پذیرش احساسات ناراحت‌کننده می‌تواند بسیار دشوار باشد که در این بخش از داستان دومین درس درون و بیرون ۲ وارد می‌شود؛ احساسات قوی گاهی بشر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند و موجب بروز احساسات و رفتارهایی می‌شود که نمی‌توان به آن‌ها افتخار کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که مهربانی با خود بهترین ابزار برای مقابله و کنار آمدن با این احساسات سخت است. این درمان برای چالش‌های مختلفی تجویز و موجب تبدیل شدن فرد به انسانی شادتر و موفق‌تر می‌شود.

درون و بیرون ۲ Inside Out چرا پرفروش شد؟

چرایی موفقیت درون و بیرون ۲

درون و بیرون ۲ به‌شدت از انتظارات جلوتر رفت، تنها در ۱۹ روز اول اکران از مرز فروش یک میلیارد دلار عبور کرد و به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ و تنها فیلمی که از این مرز عبور کرده است، مورد توجه قرار گرفت. از جمله دلایل کلیدی برای این استقبال غیرمنتظره این است که هالیوود به اندازه کافی فیلم خانوادگی نمی‌سازد، بنابراین باربی که زنان را مورد توجه قرار داده بود، پرفروش‌ترین فیلم سال گذشته شد و درون و بیرون ۲ که به بچه‌ها اختصاص دارد، این جایگاه را در سال جاری به‌دست آورد. رتبه بالای این انیمیشن نشان می‌دهد والدین تشنه محتوای خانوادگی در سینما بودند و از این فرصت استفاده کردند تا فرزندان خود را برای تماشای یک فیلم انیمیشن با کیفیت به سینما ببرند. «Inside Out 2» اولین انیمیشنی است که بیش از یک میلیارد دلار بلیت در خارج از ایالات متحده فروخته است.

درون و بیرون ۲ Inside Out چرا پرفروش شد؟

درون و بیرون ۲، به‌نحوی ویژه دارای جذابیت گسترده‌ای در جمعیت‌شناسی سنی بود. رایلی در این بخش از داستان تبدیل به یک نوجوان می‌شود و با احساساتی هم‌چون اضطراب و خجالت کنار می‌آید. این فیلم در مورد موضوعات به‌نسبت بزرگ و جدی صحبت می‌کند و بدون شک تماشاگرانی فراتر از سال‌های نوجوانی را به خود جذب کرده است. بالاترین سن در دموی معرفی این انیمیشن، افراد زیر ۱۲ سال (۲۳ درصد) بود، اما پس از اکران ۱۹ درصد از مخاطبان آن را افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله و ۱۸ درصد از آن‌ها را جمعیت ۱۸ تا ۲۴ ساله تشکیل داد.

علاوه بر این در حال حاضر یک اپیدمی اضطراب در میان نوجوانان وجود دارد که تا حدی به دلیل افزایش رسانه‌های اجتماعی است. هرچند درون و بیرون ۲ به فشارهای کوبنده فضای مجازی پاسخ نمی‌دهد، اما تجربه رایج یک حمله اضطراب را انسان‌سازی می‌کند، صحنه‌ای که بدون شک در میان بچه‌ها و بزرگسالان به‌طور یکسان وجود دارد.

درون و بیرون ۲ Inside Out چرا پرفروش شد؟

اولین قسمت انیمیشن به بچه‌ها کمک کرد تا در مورد نحوه مدیریت احساسات مشترک هم‌چون خشم و غم با یکدیگر، خودشان و افراد بزرگ‌تر صحبت کنند و با احساس اضطراب در دومین قسمت که شاید حتی انتزاعی‌تر باشد، کمک کرد تا گفت‌وگوها در این زمینه بین کودکان و والدینشان آغاز شود. به این ترتیب شخصیت‌های لذت یا اضطراب در درون و بیرون ۲ بیشترین نقش را در دعوت مردم به سالن‌های سینما داشتند.

درون و بیرون ۲ Inside Out چرا پرفروش شد؟

کد خبر 784897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.