نجات ۷۸۰ شهروند از حریق و حوادث توسط آتش‌نشانان اصفهان

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ماه گذشته ۱۶۳۴ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان انجام شد که تعداد نجات‌یافتگان از حریق و حوادث ۷۸۰ نفر گزارش شده است.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار حریق و حوادث مرداد سال جاری اظهار کرد: تعداد ۶۵ هزار و ۳۶۲ مورد تماس با سامانه همیشه بیدار و پاسخگوی ۱۲۵ گرفته شده که منجر به ۱۶۳۴ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی اطفا یا امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۴۱ مورد حریق بوده است افزود: حریق‌ها به ترتیب مربوط به حریق منازل با ۳۶ مورد که نسبت به ماه مشابه در سال قبل کاهش داشته است، حریق مراکز تجاری ۲۴ مورد و حریق خودرو ۴۶ مورد که ۳۲ درصد نسبت به ماه مشابه در سال قبل افزایش داشتیم.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد ۷۶۳ مورد حوادث مختلف از جمله تصادفات با ۴۶ مورد که نسب به ماه مشابه در سال قبل کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: تعداد افراد محبوسی در اماکن و آسانسورها ۳۵۱ نفر بوده است که ۱۳۴ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه در سال قبل داشته است، همچنین موارد دیگر از جمله حوادث ساختمانی همچون گودبرداری، تخریب غیر اصولی، ریزش یا فرونشست بوده که تیم‌های امدادونجات برای پوشش این موارد اعزام شدند.

وی گفت: در ماه گذشته ۲۳۰ مورد تماس‌های منجر به اعزام برای ارائه خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان گزارش شده که به‌عنوان نمونه مهار و ورود حیوانات به منازل یا خودروی شهروندان بوده که همکارانم اعزام شدند یا شهروندان با مراجعه به ایستگاه‌ها این خدمات را دریافت کردند.

شریعتی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در اجرای این مأموریت‌ها و عملیات‌ها موفق شدند جان ۷۸۰ نفر از شهروندان گرفتار در حریق، حوادث و آتش‌سوزی‌ها را نجات دهند یا از حوادث ثانویه جلوگیری کنند که نسبت به ماه مشابه در سال قبل ۲۳ درصد افزایش نجات‌یافتگان را شاهد بودیم.

رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از ۱۶۳۴ اعزام، ۱۵ مورد فوت شده گزارش شده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۷ درصد افزایش را شاهد هستیم، افزود: تعداد ۵۳۷ مورد استقرار خودروهای اطفائیه در سطح شهر و ۵۹۷ مورد گشت ایمنی جهت شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز و برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان صورت گرفته است.

کد خبر 784896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.