مهدی سلطانآقایی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پل عابر پیاده، سازهای است که برای حفظ ایمنی شهروندان در محلهای شلوغ و پرترافیک نصب میشود، بنابراین با گسترش شهرها و افزایش جمعیت، برای رفتوآمد آسان و سریع، ایمنی عابران و خودروها، ساخت پل عابرپیاده امری ضروری و مهم است.
وی افزود: بهدلیل استفاده افراد سالخورده و کودکان از پل هوایی عابر پیاده، این سازهها باید مکانیزه شود که فرایند آن میتواند به سه شکل شامل اضافه کردن پله برقی، اضافه کردن آسانسور و اضافه کردن همزمان پله برقی و آسانسور انجام پذیرد.
مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به مشکلات عبور ویلچر و چرخدستی از پلههای برقی و هزینه بالای نصب و مشکل تأمین قطعات آن، آسانسوری کردن تمام پلها ضروری است.
سلطانآقایی با بیان اینکه در محدوده بزرگراه شهید چمران، خیابان کاوه و خیابان آیتالله ادیب، تعمیرات و نگهداری ۱۰ عدد پل معمولی و مکانیزه بر عهده منطقه ۷ شهرداری اصفهان واگذار شده است، اظهار کرد: در راستای ایمنسازی بزرگراه شهید چمران با پیشبینی اعتبار حدود ۱۴۰ میلیارد ریال، چهار پل واقع در این بزرگراه (تمام پلهای موجود) در سال جاری آسانسوری میشود.
مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با اعتبار حدود ۶۰ میلیارد ریال در نظر است، پل عابر پیادهای واقع در خیابان کاوه، روبهروی خیابان شهید غرضی بهصورت کامل بازسازی و پس از نصب سازه جدید برای رفاه شهروندان بهوسیله نصب آسانسور مکانیزه شود.
سلطانآقایی اظهار کرد: در خیابان بعثت محدوده دبستان کمیل نیز در نظر داریم پل عابر پیاده جدید بهصورت معمولی نصب شود، علاوهبر موارد فوق، موضوع تأمین روشنایی، نظافت، رنگآمیزی و بازسازی سقف پلهای عابر پیاده منطقه نیز با هزینه حدود ۱۰ میلیارد ریال در دستور کار این منطقه قرار دارد.
وی ادامه داد: در پیشنهادهای بودجه سال آینده نیز به موضوع مکانیزه کردن پلهای منطقه توجه ویژهای شده است که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ تمام پلهای واقع در این منطقه جهت رفاه شهروندان مکانیزه شود.
نظر شما