تحقق نزدیک به ۹۰ درصد تقاضاهای پرداخت تسهیلات ازدواج در زنجان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: در سال گذشته نزدیک به ۹۰ درصد تقاضاهای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در این استان محقق شد.

عبدالرضا خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: دلیل صف طولانی برای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در بانک‌های استان زنجان کمبود اعتبار است.

وی افزود: برای این تسهیلات ماهانه اعتبار و سهم مشخصی برای هر بانک اختصاص پیدا می‌کند و فرآیند پرداخت‌ها نیز به تناسب اختصاص این منابع انجام می‌شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان ادامه داد: البته سال گذشته ۲۲ هزار و ۳۶ فقره تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در بانک‌های عامل استان به متقاضیان پرداخت شد.

خاتمی با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات با توجه به اعتبارات اختصاصی ماهانه در هر بانک در حال انجام است، افزود: در این بازه زمانی ۱۰ هزار و ۳۹۹ فقره وام ازدواج با مبلغ ۲۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال به متقاضیان در استان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز در مجموع ۱۱ هزار و ۶۳۷ فقره تسهیلات فرزندآوری با مبلغ هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان در استان اعطا شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: در مجموع در سال گذشته نزدیک به ۹۰ درصد تقاضاهای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در این استان محقق شد.

وی گفت: ۱۰ درصد باقیمانده نیز اغلب شامل افرادی بود که به دلیل مصادف شدن زمان درخواستشان با پایان سال، ترجیح دادند ثبت درخواست و تشکیل پرونده خود را به سال‌جاری موکول کنند تا از مزیت افزایش مبلغ تسهیلات تکلیفی بهره‌مند شوند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه ما شاهد گلایه شهروندان از صف‌های شلوغ تسهیلات تکلیفی مثل ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن هستیم، افزود: مشکل اصلی در این زمینه نبود تناسب بین میزان تقاضا و اعتبار اختصاصی است که باید در این خصوص تدبیری اتخاذ شود.

کد خبر 784334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.