۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴
وارثانِ طوفان

کربلای غزه امروز سبب شده تا پرچم مقاومت رزمندگان «طوفان الاقصی» در فلسطین، به دست زائران «طوفان الاربعین» در کربلا بلند شود و امروز عاشقان حسین، وارثان طوفان‌اند، طوفانی که صهیونیست‌ها را برای همیشه از صحنه روزگار محو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «باید در همان مسیری که شروع کرده‌ایم پیش برویم، یا بگذار کربلای جدیدی باشد.» این جمله‌ای منتسب به رهبر جنبش حماس، «یحیی سنوار» است که روزنامه «وال‌استریت ژورنال» برای اولین بار از قول او نقل کرد و نوشت سنوار در نامه‌هایش به دیگر رهبران مقاومت فلسطین از آمادگی‌اش برای شهادت در میدان نبرد می‌نویسد و در نامه جدید خود نبرد کنونی در غزه را به نبرد امام حسین (ع) در کربلای معلی در سال ۶۱ هجری و شهادت ایشان تشبیه کرده است. او همان کسی است که برای اولین بار چند ماه پیش از عملیات «طوفان الاقصی»، به اسرائیلی‌ها در مورد سیل بزرگی که ناگهان آنها را با خود خواهد برد هشدار داده بود، شاید به همین دلیل است که اسرائیلی‌ها بیش از هرکس دیگر به خونش تشنه هستند، چراکه سنوار را یک پای طراحی عملیات طوفان الاقصی، همان عملیاتی که معادلات فلسطین را برای همیشه تغییر داد، می‌دانند.

پس از ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران و انتخاب سنوار به عنوان جانشین او، بلافاصله فیلمی از یحیی سنوار در فضای مجازی دست به دست شد، فیلمی که یحیی در حال سخنرانی بود و حدیثی از امام علی (ع) را نقل می‌کرد: «من کلام امام علی را حفظ کردم که می‌فرماید در کدام یک از این دو روز از مرگ بگریزم؟ آن روزی که مرگ تقدیرم است و یا آن روزی که مرگ تقدیرم نیست؟ چراکه دو روز بیشتر نداریم، روزی که مرگ در آن نوشته شده و روزی که نوشته نشده. از روزی که در آن مرگ تقدیرم نیست نمی‌هراسم زیرا هیچکس در دنیا نمی‌تواند آسیبی به من برساند و اگر مرگ تقدیرم باشد نمی‌توانم از آن جلوگیری کنم.» نمی‌دانیم در ادامه سخنرانی چه گذشته اما از فضای صحبت بر می‌آید که او این حدیث را به عنوان الگویی برای ادامه راه مقاومت و نهراسیدن از مرگ، نقل کرده باشد، نقل قولی از امام شیعیان که از جانب یکی از بزرگترین رهبران سنی مذهب مقاومت بیان می‌شود، چراکه جنگ امروز غزه، شیعه و سنی را بیش از همیشه به یکدیگر پیوند زده است.

وارثانِ طوفان

حالا در بزرگترین راهپیمایی جهان که هرساله در سوگ سومین امام شیعیان برپا می‌شود، بیش از هر چیز، تصویر رهبران مقاومت و پرچم فلسطین است که به چشم می‌خورد و این پرچم در حرم سید الشهدا برافراشته می‌شود، یعنی که سنوار به درستی گفته بود امروز، غزه کربلای دیگر است، با یک تفاوت مهم؛ این بار به مانند سال ۶۱، آنها که تصمیم گرفتند در مقابل ظالمان زمان خویش ایستادگی کنند، تنها نیستند. حالا کربلای غزه، آن سوی مرزهایش یاورانی دارد که با جان و دل برای دفاع از او مبارزه می‌کنند، یاورانی در لبنان، عراق، یمن و ایران یا به قول صهیونیست‌ها، یاورانی در «هلال شیعی».

«گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در شورای امنیت، پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق در جلسه اضطراری شورای امنیت سخنان جالبی بر زبان آورده است. اردان در این سخنرانی ۱۵ دقیقه‌ای بیش از ۱۵ بار اصطلاح شیعه را تکرار می‌کند: «گسترش تشیع در خاورمیانه»، «استقامت شیعه در جنگ با اسرائیل»، «قدرت شیعه در جهان»، «ترس اسرائیل از شیعیان»، «گسترش هلال شیعی در منطقه»، «شیعیان به اسرائیل آسیب می‌رسانند»، «سازمان ملل متحد و کشورهای غربی نسبت به قدرت شیعیان هشدار می‌دهند» و «دشمن اول و اصلی ما شیعیان هستند».

وارثانِ طوفان

نیازی نیست که خیلی با سیاست آشنا باشیم یا باهوش و زیرک باشیم تا بدانیم در پس ترس رژیم صهیونیستی از «گسترش تشیع»، «هلال شیعی»، «قدرت شیعیان» و پایداری شیعیان» چه قرار دارد. وقتی یک اسرائیلی می‌گوید «شیعیان»، منظورش منحصراً «مقاومت» است. بنابراین، فارغ از پیشینه مذهبی اعراب و مسلمانان آزادیخواه که تفنگ به دست می‌گیرند و در برابر اشغالگری اسرائیل مقاومت می‌کنند یا با حرف و شعار و موضع‌گیری از فلسطین حمایت می‌کنند، آنان از منظر اسرائیل در زمره «شیعیان» هستند و این بیش از هر چیز مدیون آموزه‌های عاشورایی است که امروز تفکر مقاومت در مسیر حق را نه تنها به مسلمانان، که به جهانیان صادر کرده است.

امروز مبارزه با ظلم بیش از هر زمان دیگری معنا پیدا کرده و ما در اربعین امام حسین (ع)، فرصتی داریم تا بار دیگر پیروزی خون بر شمشیر را مرور کنیم، حالا شیعه و سنی دوشادوش هم برای دفاع از مظلوم ایستاده‌اند و پیام کربلا را دریافته‌اند. آری! کربلای غزه امروز باب جدیدی برای جبهه اسلامی گشوده است و سبب شده تا پرچم مقاومت رزمندگان طوفان الاقصی در فلسطین، به دست زائران «طوفان الاربعین» در کربلا بلند شود، به همین دلیل امروز طنین شعار «الموت لاسرائیل» در حرم سیدالشهدا از هر شعار دیگری دلنشین‌تر است.

امروز عاشقان حسین، وارثان طوفان‌اند، طوفانی که صهیونیست‌ها را برای همیشه از صحنه روزگار محو خواهد کرد و همین اتحاد باعث شده تا مبارزان سرایا القدس (جهاد اسلامی) در خط قدم مبارزه با صهیونیست‌ها، در نامه‌ای خطاب به سیدحسن نصرالله اینگونه از فتح خیبر دیگری بنویسند: «به خدا سوگند شما بهترین برادران، بهترین تکیه گاه، بهترین مردان وفادار، و بهترین مقاومت صادق و بی ریا هستید… مقاومت، از ایران اسلامی تا سوریه عربی، تا عراق سرافراز، که در تاریخ اسلام و عرب با خون حک شده است، شگفت انگیزترین معنای تعلق به فلسطین و آرمان آن است. ای دلاوران رزمنده! به سوی گشودن دوباره دروازه خیبر پیشروی کنید و برای حذف «اسرائیل» از وجود تلاش کنید.»

کد خبر 784084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.