کاهش ۵۰ درصدی ترافیک بوستون با هوش مصنوعی

بوستون در حال همکاری با گوگل برای بهینه‌سازی زمان‌بندی سیگنال ترافیک خود در راستای بهبود جریان ترافیک در مناطق بسیار شلوغ شهر است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بوستون از راه‌اندازی پروژه‌ای موسوم به چراغ سبز خبر داد که از هوش مصنوعی (AI) برای مدل‌سازی الگوهای ترافیکی استفاده و توصیه‌هایی برای زمان‌بندی سیگنال ایجاد می‌کند که می‌تواند ترافیک و درنتیجه انتشار گازهای گلخانه‌ای را در سطح شهر کاهش دهد.

این شهر که در سال ۲۰۲۳ در رتبه هشتم جهان از نظر بیشترین تأخیر ترافیکی قرار داشت، تاکنون چهار مورد از توصیه‌های گوگل را در تقاطع‌ها در سه مکان با تغییر زمان‌بندی سیگنال اجرا کرده و شاهد کاهش ترافیک توقف و حرکت در تقاطع‌های آزمایشی بوده است.

کاهش ۵۰ درصدی ترافیک بوستون با استفاده از هوش مصنوعی

مسئولان شهری پروژه حاضر را راهی کم مانع برای بررسی تغییرات زمان‌بندی سیگنال‌های مکرر در پاسخ به شرایط ترافیک اخیر شهر معرفی کردند، چراکه تاکنون تجزیه‌وتحلیل‌های خودکار آن نقش بسزایی در ارزیابی توصیه‌ها و به‌کارگیری آن داشته است.

بوستون طی پنج ماه گذشته، ترافیک شهری را در صدها تقاطع علامت‌دار خود با استفاده از روندهای رانندگی هوش مصنوعی و گوگل‌مپز در راستای ارائه توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی تردد مورد تجزیه‌وتحلیل قرار داده است و مهندسان ترافیکی هر توصیه را از نظر ایمنی، امکان‌سنجی و اثربخشی ارزیابی کردند تا قابلیت اجرایی شدن آن را بسنجند. تأثیر پروژه چراغ سبز بر الگوهای ترافیکی پس از دوره آزمایشی اندازه‌گیری می‌شود و این تحلیل را در اختیار شهر قرار می‌دهد.

ترافیک تاکنون در یکی از تقاطع‌های مورد آزمایش این شهر، بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۵۰ درصدی ترافیک بوستون با استفاده از هوش مصنوعی

تأثیرات زیست‌محیطی پروژه چراغ سبز

شهرهایی در سراسر جهان که از پروژه چراغ سبز استفاده می‌کنند از کاهش ۱۰ درصدی میانگین انتشار گازهای گلخانه‌ای خود خبر داده‌اند. بازخوردهای اولیه از ساکنان نیز حاکی از تجربه رانندگی بهتر در این تقاطع‌ها است.

بوستون پروژه چراغ سبز را در کنار سایر طرح‌های آزمایشی هوش مصنوعی، به‌عنوان ابزاری کمکی معرفی کرد که به مهندسان ترافیک ظرفیت بیشتری می‌دهد تا سیگنال‌هایی را به‌ویژه در ۳۰۰ تقاطع علامت‌دار شهر مشخص کنند که به‌طور مستقیم به مرکز مدیریت ترافیک شهر متصل نیستند و نیاز به بهینه شدن دارند.

این شهر درصدد مقایسه عملکرد توصیه‌های زمان‌بندی سیگنال مبتنی بر هوش مصنوعی با برنامه‌های زمان‌بندی سیگنال جدید تولیدشده به روش سنتی برآمده و اعلام کرده است که حداقل تا پایان سال جاری به بررسی توصیه‌های این پلت‌فرم ادامه خواهد داد.

کاهش ۵۰ درصدی ترافیک بوستون با استفاده از هوش مصنوعی

کد خبر 783868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.