برگزاری ۲۵ یادواره شهدای غریب در اسارت در سطح کشور

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تا کنون ۲۵ مراسم بزرگداشت شهدای غریب در اسارت برگزار شده است، گفت: زائران اربعین در آستانه ورود به کربلا هستند و این از حکمت الهی است که بیست و پنجمین مراسم هم‌زمان با مراسم اربعین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید اوحدی در اولین یادواره ۱۲ شهید غریب در اسارت شهرستان‌های استان تهران و ۳۶۰ امین شب خاطره با بیان اینکه تا کنون ۲۵ مراسم بزرگداشت شهدای غریب در اسارت برگزار شده است، اظهار کرد: زائران اربعین در آستانه ورود به کربلا هستند و این از حکمت الهی است که بیست و پنجمین مراسم هم‌زمان با مراسم اربعین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ۱۲ شهید غریب در اسارت شهرستان‌های تهران که پیکر برخی از شهدا از جمله آزاده شهید محمدعلی اصغری هنوز مفقودالاثر هستند، افزود: خانواده شهدا نیازی به برگزاری این مراسم‌ها ندارند؛ شهدا نزد پروردگار روزی دارند و شاد هستند؛ فضل الهی مقامی است که خدا به شهدا داده است و اولین کسی که شهید شفاعت می‌کند خانواده خودش است و برگزاری این مراسم برای رسیدن به این بشارت است که شهدا راه صدساله را یک شب طی کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر در این مراسم حضور پیدا می‌کنیم به این دلیل است که دنبال تحول هستیم؛ نعمت اختیار و انتخاب یکی از نعمت‌های بزرگ است که خدا فلسفه عالم خلقت را انتخاب می‌دانند.

اوحدی با بیان اینکه خدا راه را به انسان نشان داده است، عنوان کرد: شهدا نفس مطمئنه‌ای بودند که درست انتخاب کردند و به کمال رسیدند؛ خداوند دو معیار عظیم برای انسان قرار داد و حجت ظاهر که همان اهل بیت (ع) و شهدایی که به اهل بیت (ع) اقتدا کردند و حجت باطن که عقل و ظرفیت ما است.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: رژیم اشغالگر صهیونیست امروز در باتلاقی فرو رفته است و گرفتار مقاومت مردم فلسطین است که این به برکت خون شهدا است.

کد خبر 783529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.