لزوم توجه به پروژه‌های مربوط به سالمندان در شهرها

مسئول واحد فناوری و تحقیقات معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان گفت: پروژه‌های مربوط به سالمندان و طراحی آن باید برای ضعیف‌ترین اقشار جامعه در شهرها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول ملکیان امروز _چهارشنبه سی‌ویکم مرداد_ در دومین نشست شهراندیشی کاربست پروژه پژوهشی با موضوع تعیین الزامات و نیازهای ایجاد مرکز اجتماعی ویژه سالمندان شهر اصفهان اظهار کرد: ده‌ها نهاد در حوزه سالمندی دخیل هستند و نیاز است که پروژه‌ای تعریف شود تا نحوه فرهنگ‌سازی و آموزش مردم را بررسی کنیم؛ به‌گونه‌ای که هیچ‌گاه سالمندان را تحت هیچ شرایطی از خانه بیرون نکنند.

وی افزود: تمام ما روزی سالمند خواهیم شد، بنابراین باید همان‌گونه که انتظار داریم در دوران سالمندی با ما رفتار شود، هم‌اکنون با سالمندان جامعه رفتار کنیم و به آن‌ها احترام بگذاریم.

مسئول واحد فناوری و تحقیقات معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در زمینه فضاسازی کالبدی اماکن برای سالمندان، باید شرایطی فراهم شود که اوقات فراغت آن‌ها تأمین شود، همچنین استفاده از روان‌شناس، روحانی و روانپزشک برای آن‌ها ضروری است، اما با همه این تلاش‌ها، هیچ‌چیز جای خانه و خانواده را برای سالمندان پر نمی‌کند.

ملکیان ادامه داد: پروژه‌های مربوط به سالمندان و طراحی آن باید برای ضعیف‌ترین اقشار جامعه در شهرها مورد توجه قرار گیرد، همچنین نباید به سمت ایجاد خانه سالمندان در مناطق مختلف شهرداری اصفهان حرکت کنیم، زیرا این اقدام نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و ممکن است خانواده‌ها را به جای نگهداری سالمندان در خانه، به سمت این مراکز سوق دهد.

وی با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی مناسب باید مردم را ترغیب کنیم تا در حد امکان سالمندان خود را در خانه نگهداری کنند، گفت: در این مسیر، نهادهایی همچون بهزیستی، شهرداری، وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست و دانشگاه‌ها باید نقش حمایتی خود را ایفا کنند.

کد خبر 783128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.