گردشگری انبوه، لیسبون را مختل کرد

خیابان‌های باریک لیسبون، پایتخت پرتغال، با افزایش بیش‌از حد گردشگران مملو از توک‌توک‌ها (سه‌چرخه‌ها) شده‌ است که همین امر تردد و زندگی روزنه ساکنان را مختل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، میزان حضور گردشگران سوار بر سه‌چرخه‌ها در لیسبون به حدی افزایش پیدا کرده است که گاهی اوقات ساکنان حتی نمی‌توانند خانه‌های خود را ترک کنند، زیرا ترافیک و توک‌توک‌های پارک شده راه آنها را مسدود می‌کنند.

تعداد کنترل‌نشده گردشگران در این شهر پرتغالی اکنون به یک آشفتگی تبدیل شده است زیرا علاوه بر ترافیک، وجود مکرر افراد غریبه گردشگر در محله‌های بومی و رفتن افراد قدیمی از محله‌ها به یک چالش تبدیل شده است. معاون شهردار لیسبون پیشنهاد کرده است که تعداد توک‌توک‌های مجاز در خیابان‌های باریک شهر محدود شود، اگرچه این اقدام هنوز اجرا نشده است.

لیسبون در تسخیر توک‌توک‌های گردشگری

در سینترا، شهری در نزدیکی لیسبون که به علت قلعه‌هایش معروف است، فعالان محلی جنبشی به نام QSintra را آغاز کرده‌اند که ساکنین را در اولویت قرار می‌دهد. آنها همچنین از دولت می‌خواهند که افزایش تعداد اقامت‌های شبانه را کنترل کند و محدودیت‌های بیشتر در تعداد اتومبیل‌ها و بازدیدکنندگان مجاز در نظر بگیرد. در بیانیه این گروه آمده است: «ما مخالف گردشگران نیستیم. ما با این هیاهویی که رهبران محلی نمی‌توانند آن را حل کنند مخالفیم.»

QSintra به تعداد زیادی از مردم محلی در سراسر اروپا می‌پیوندد که به اثرات منفی گردشگری بیش‌ازحد بر زندگی خود اعتراض می‌کنند. جنبش جدی نیز در بارسلونا وجود دارد که در آن به گردشگران آب پاشیده می‌شود و مسیرهای اتوبوسی که بیش از حد شلوغ است از نقشه گوگل حذف شده است تا آن‌ها را از دید گردشگران پنهان کنند. سال گذشته، ساکنان مایورکا نیز تابلوهای جعلی را در سواحل محلی قرار دادند که به گردشگران هشدار می‌داد.

لیسبون در تسخیر توک‌توک‌های گردشگری

گردشگری بیش‌از حد چیست؟

توریسم بیش‌از حد به حالتی اطلاق می‌شود که در آن گردش بازدیدکنندگان و پول نقد آنها به نفع ساکنان متوقف می‌شود و در عوض با تخریب مکان‌های تاریخی و زیرساخت‌ها زندگی برای ساکنان مقصد در شرایط بدی قرار می‌گیرد.

مردم محلی از مقامات می‌خواهند که گردشگری با کیفیت بالاتر را تشویق کنند، به این معنی که بازدیدکنندگان مدت بیشتری در یک مکان می‌مانند و زمانی که در مقصد هستند هزینه بیشتری صرف تفریح بدون آسیب می‌کنند.

لیسبون در تسخیر توک‌توک‌های گردشگری

کد خبر 783011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.