میزان آلودگی هوای تهران؛ چهارشنبه ۳۱ مرداد / هوای تهران امروز ناسالم است

شاخص به تفکیک مناطق کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۳ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه سی‌ویکم مرداد_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۵۸ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۵۲ در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۱۱۲، پاسداران با شاخص ۱۱۰، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۸، دانشگاه تهران با شاخص ۱۰۴، ژئوفیزیک با شاخص ۱۰۳، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۱۸، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۰۶، سلامت با شاخص ۱۴۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۳۱، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۳۶، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۱۰۲، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۰۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۱۹ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۱۴۱ بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

قابل توجه است که ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۶۹، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۷۳، اسلام شهر با شاخص ۵۹، امام خمینی با شاخص ۷۳، بهارستان با شاخص ۵۷، پارک رازی با شاخص ۸۳، پاکدشت با شاخص ۷۴، پونک با شاخص ۷۶، چشمه با شاخص ۹۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

در همین راستا، ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۵۷، دماوند با شاخص ۷۷، رباط کریم با شاخص ۶۵، سرخه حصار با شاخص ۵۸، شریف با شاخص ۹۳، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۵، شهریار با شاخص ۵۱، در شرایط سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب، ایستگاه‌های علم و صنعت با شاخص ۸۰، قدس با شاخص ۵۴، قرچک با شاخص ۸۸، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۷۴، لواسانات با شاخص ۹۳، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۸۶، ملارد با شاخص ۷۶ و ورامین با شاخص ۸۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) است. ایستگاه پردیس با شاخص ۱۴ پاک (سبز) ثبت شد.

لازم است بدانیم از ابتدای سال جاری تاکنون میانگین کیفیت هوای تهران پنج روز پاک، ۹۸ روز قابل قبول، ۴۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم بوده است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 782961

برچسب‌ها