میزان آلودگی هوای تهران؛ پنجشنبه ۲۲ شهریور/ هوای تهران امروز سالم است

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۸۶ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه بیست‌ودوم شهریور_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه باغستان شهریار با شاخص ۱۸۱، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۶۲، رباط کریم با شاخص ۱۵۹، سلامت با شاخص ۱۵۲، شهریار با شاخص ۱۵۳، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۵۰، بهارستان با شاخص ۱۳۷، دانشگاه تهران با شاخص ۱۲۵، قرچک با شاخص ۱۰۸، ملارد با شاخص ۱۰۴، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۴۳ برمدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۶۶، امام خمینی با شاخص ۷۵، پارک رازی با شاخص ۸۵، پاسداران با شاخص ۹۳، پاکدشت با شاخص ۶۸، پردیس با شاخص ۸۸، پونک با شاخص ۵۳، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۸، پیشوا با شاخص ۸۲، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۶۸، چشمه با شاخص ۸۷، در موقعیت سالم (زرد) است.

لازم است بدانیم که سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۱، دماوند با شاخص ۹۸، ژئوفیزیک با شاخص ۷۱، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۸۶، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۹، شریف منطقه دو با شاخص ۹۴، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۰، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۶، ایستگاه‌های شهرداری منطقه چهار با شاخص ۹۷، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۹۵، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۳، بر مدار سالم (زرد) ثبت شده است.

به این ترتیب، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۸۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۸، علم و صنعت با شاخص ۷۳، فرمانداری شهرری با شاخص ۹۴، گلبرگ با منطقه ۸ با شاخص ۶۰، لواسانات با شاخص ۸۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۷۵، منطقه ۱۵ با شاخص ۹۶، ورامین با شاخص ۹۲ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۲ بر مدار سالم (زرد) قرار دارد. ایستگاه آتی ساز با شاخص ۴۷، سرخه حصار با شاخص ۴۵، قدس با شاخص ۴۹ در موقعیت پاک (سبز) است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 789106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.