هوا هفته آینده گرم می‌شود / گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی روند افزایشی دما برای اوایل هفته آینده و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط هرمزگان، فارس، شمال و شرق بوشهر، نیمه جنوبی و غربی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب یزد، کهگیلویه و بویراحمد و پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شرق هرمزگان و جنوب شرق لرستان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امروز و فردا در ساعت بعد از ظهر در بعضی نقاط شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد و طی سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: از جمعه تا یکشنبه در بعضی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات استان فارس، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز، غرب و جنوب غرب، در بعضی ساعات وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده بیشینه دمای هوای اهواز امروز ۴۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و تا روز یکشنبه هفته آینده به ۴۹ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، همچنین بیشینه دمای استان اصفهان نیز طی امروز و فردا ۳۹ درجه سانتی‌گراد و طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه ۴۰ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: بر همین اساس گرمای هوای تهران امروز ۳۴ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و از فردا تا روز یکشنبه دمای هوای این مرکز استان ۳۷ درجه سانتی‌گراد انتظار می‌رود، اردبیل نیز به عنوان خنک‌ترین مرکز استان کشور طی امروز با ۲۹ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود و بیشینه دمای هوای این مرکز استان فردا به ۳۴ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

کد خبر 782947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.