۶۰۱ هزار خدمت امدادی و درمانی به زائران اربعین ارائه شد

هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای با تشریح اقدامات و تمهیدات درون مرزی و برون مرزی این جمعیت برای خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی، از ارائه بیش از ۶۰۱ هزار خدمت سلامت و امدادونجات در داخل کشور و خاک عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از جمعیت هلال احمر، در متن اطلاعیه این جمعیت که روز سه‌شنبه منتشر شد، آمده است:

«جمعیت هلال‌احمر همچون سنوات گذشته به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حسینی در جاده‌های داخلی کشور و تنها متولی ارائه خدمات سلامت و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی در عراق فعالیت خواهد داشت.

عملیات اربعین هلال احمر از تاریخ ۱۶ مردادماه آغاز شده است و تا ۹ شهریور ادامه خواهد داشت که تا روز ۳۰ مرداد، در داخل کشور ۱۴ هزار و ۱۰۳ زائر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شدند که از این تعداد، ۳ هزار و ۸۵۳ نفر خدمات اسکان اضطراری و ۹ هزار و ۵۶۹ نفر خدمات سلامت و درمان در محل دریافت کردند و ۶۶۵ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

همچنین تا امروز ۵۸۷ هزار و ۶۹۹ مورد خدمات داوطلبانه درمانی و سلامت در کشور عراق به زائران ارائه شده که شامل ویزیت زائران بیمار، خدمات پاراکلینیک، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخ دارویی و مراقبت از سلامت زائران بوده است. در مجموع در داخل کشور و همچنین خاک عراق ۶۰۱ هزار و ۸۰۲ نفر از این خدمات هلال احمر برخوردار شده‌اند.

در عملیات امداد و نجات هلال احمر در اربعین حسینی سال جاری، هزار و ۳۸۱ مرکز، پست و پایگاه عملیاتی در داخل مرزها مشغول امدادرسانی به زائران هستند که در این حوزه نسبت به سال قبل با رشد ۲۸ درصدی رو به رو بوده‌ایم. تعداد ناوگان لجستیکی به‌کارگیری شده نیز به چهار هزار و ۴۱۳ مورد رسیده که شاهد رشد ۲۶ درصدی در این حوزه به نسبت سال قبل هستیم. علاوه بر این، روزانه بیش از ۶ هزار نیروی عملیاتی امدادگر داوطلب در سطح جاده‌های کشور در این عملیات مشغول خدمات‌رسانی هستند.

در خارج از مرزها و در کشور عراق، ۲۲۰۰ مرکز عملیاتی و موکب درمانی در اربعین حسینی امسال فعالیت دارند، ۲۱۳ دستگاه خودروی آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و … برای خدمت به زائران کشورمان به عراق اعزام شده و ۸ هزار نفر شامل ۶ هزار نیروی داوطلب امدادی و درمانی و ۲ هزار نیروی داوطلب درمانی برای مشارکت در طرح طبیب دوار اعلام آمادگی کرده و به عراق اعزام و بیش از ۳۰۰ تن دارو و تجهیزات برای ارائه خدمات درمانی و سلامت به زائران کشورمان، تأمین و به عراق ارسال شده است.

بیش از ۱۱ هزار مترمربع تونل هوای سرد برای پیشگیری از گرمازدگی زائران در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه تعبیه شده است.

هلال احمر به زائران اربعین حسینی توصیه کرد، افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند، قبل از سفر با پزشک متخصص خود مشورت کنند. بسیاری از مشکلات قلبی، قابل پیش‌بینی است و بهتر است افراد دارای بیماری خاص از شرکت در پیاده‌روی خودداری کنند.»

کد خبر 782845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.