از آزادی زندانیانی که بیش از ۱۰ سال در زندان بودند تا رشد اهدای خون

ایمنا از ثبت بیش از ۱۶ هزار ولادت چند قلوزایی در کشور طی پنج ماه نخست سال جاری، آزادی ۳۷۰ نفر که بیش از ۱۰ سال در زندان بودند، آغاز چاپ‌سپاری کتاب‌های سال ۱۴۰۴، رشد پنج درصدی اهدای خون در سال جاری و تدوین برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ ثبت بیش از ۱۶ هزار ولادت چند قلوزایی در کشور طی پنج ماه نخست سال جاری می‌رویم، در ادامه نیز آزادی ۳۷۰ نفر که بیش از ۱۰ سال در زندان بودند مطرح شده است، همچنین آغاز چاپ‌سپاری کتاب‌های سال ۱۴۰۴، رشد پنج درصدی اهدای خون در سال جاری و ‏‬ تدوین برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

ثبت بیش از ۱۷۸ هزار فوت و ۱۶ هزار ولادت چند قلوزایی در کشور طی پنج ماه نخست سال جاری

ثبت بیش از ۱۶ هزار ولادت چند قلوزایی در کشور طی پنج ماه نخست سال جاری

بر اساس گزارش مرکز رصد جمعیت سازمان ثبت احوال کشور در پنج ماه سال ۱۴۰۳، تعداد ۷۸۱۵ واقعه دوقلوزایی، ۳۰۶ واقعه سه قلوزایی، ۱۲ واقعه چهار قلوزایی و یک واقعه پنج قلوزایی در کشور به وقوع پیوسته است که در مجموع ۱۶ هزار و ۶۰۱ ولادت حاصل از چند قلوزایی، به ثبت رسیده است که حدود ۴.۲ درصد ولادت‌های ثبت شده در کشور حاصل از چند قلوزایی بوده که استان اردبیل با ۵.۵ درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۲.۴ درصد کمترین درصد چندقلوزایی در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

یکی از شاخص‌های مهم دیگر در آمارهای حیاتی ایران، نرخ ازدواج و طلاق بعد از فوت و ولادت است، تحلیل آمارهای حیاتی نشان می‌دهد که ایران در حال تجربه تغییرات عمده جمعیتی است و این تغییرات می‌تواند چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران ایجاد کند؛ از این رو، تدوین سیاست‌های مناسب برای مدیریت جمعیت و بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم ایران ضروری به نظر می‌رسد.

آزادی ۳۷۰ نفر که بیش از ۱۰ سال در زندان بودند

آزادی ۳۷۰ نفر که بیش از ۱۰ سال در زندان بودند

حجت‌الاسلام فیروزجائی، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها در نشست رئیس قوه قضائیه با قضات و کارکنان روحانی دادگستری کل استان تهران اظهار کرد: امروز سه هزار نفر از زندانیان استان تهران دارای اشتغال در خارج از زندان هستند.

وی ضمن اشاره به اقدامات قابل ملاحظه‌ای که در استان تهران در زمینه پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به زندانیان جرایم مالی صورت گرفته است، بر ضرورت ساماندهی و نظارت دستگاه قضا بر روند مشارکت‌های مردمی پیرامون مقوله آزادسازی زندانیان تاکید کرد.

معاون دادستان تهران گفت: تلاش کرده‌ایم در زمینه آزادی آن دسته از زندانیانی که پس از پایان مدت محکومیت حبس خود به دلیل ناتوانی در رد مال مدت زیادی را در زندان مانده‌اند، گام‌های مؤثری را برداریم؛ در همین راستا در استان تهران طی شش ماه گذشته، شرایط آزادی بیش از ۳۷۰ نفر از افرادی که بالای ۱۰ سال در زندان بودند و مدت محکومیت آنها پایان یافته بود، اما به دلیل ناتوانی در رد مال همچنان در حبس به سر می‌بردند، فراهم شد.

توزیع تمام کتاب‌های درسی در استان‌ها / آغاز چاپ‌سپاری کتاب‌های سال ۱۴۰۴ از امروز

توزیع تمام کتاب‌های درسی در استان‌ها / آغاز چاپ‌سپاری کتاب‌های سال ۱۴۰۴

حجت‌الاسلام علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی سازمان پژوهش تولید، چاپ و توزیع کتاب‌های درسی کشور است، اظهار کرد: در سال جاری وضع خیلی خوبی نسبت به تولید و توزیع کتاب داشته‌ایم، تمام کتاب‌های مربوط به سال تحصیلی پیش‌رو در استان‌ها توزیع شده و بخش قابل توجهی نیز از این کتاب‌ها به مدارس توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در مقطع ابتدایی و متوسطه اول درصد قابل توجهی از کتاب‌ها در مدارس موجود است، افزود: کتب از مرکز به استان‌ها ارسال و از استان‌ها به مناطق و از مناطق به مدارس ارسال شده است، مقدار باقی‌مانده نیز طی هفته آینده به مدارس ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه فرایند چاپ‌سپاری کتاب‌های مهر ۱۴۰۴ را آغاز کردیم و چاپ سال جاری به پایان رسیده است، ادامه داد: از نظر محتوایی چارچوب کتاب‌های درسی طوری است که هر سال به الزام تغییری ندارند؛ در سال جاری نیز تغییر عمده‌ای انجام نشد و تنها یک سری تغییرات جزئی داشته‌ایم.

رشد ۵ درصدی اهدای خون در سال جاری / بالاترین شاخص اهدای خون زنان متعلق به خراسان شمالی است

رشد ۵ درصدی اهدای خون در سال جاری / استان کهگیلویه و بویراحمد با رشد بیش از ۳۷ درصدی، بیشترین افزایش را در آمار اهدای خون به خود اختصاص داد

بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران اظهار کرد: در پنج ماه نخست سال جاری، شاخص اهدای مستمر در کل کشور به بیش از ۵۵ درصد رسید که نزدیک به دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت و بیش از ۱۵ درصد اهدا کنندگان را اهدا اولی‌ها تشکیل دادند، همچنین درصد اهدا کنندگان با سابقه که اقدام به اهدای خون کرده‌اند، حدود ۳۰ درصد بود و شاخص اهدای بانوان با وجود شیب ملایم افزایشی هنوز کمتر از پنج درصد است.

وی شاخص اهداکننده خون به هزار نفر جمعیت را ۲۷.۳ عنوان کرد و افزود: در پنج ماه گذشته، استان تهران با بیش از شش درصد رشد شاخص اهدا، همچنان مشارکت بیشتر مردم این استان را برای تأمین نیاز خون و فراورده‌های خونی می‌طلبد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: در این مدت پایتخت‌نشینان ۱۷۰ هزار و ۵۴۴ واحد خون اهدا کرده‌اند، استان تهران از مصرف‌کنندگان عمده خون و فرآورده‌های آن است که به دلیل بیمار پذیر بودن و ارائه خدمات بهداشت و درمان به تمام کشور و گستردگی مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی، نیازمند مشارکت فعال اهدا کنندگان سخاوتمند است.

حاجی‌بیگی افزود: در پنج ماه نخست سال جاری، استان کهگیلویه و بویراحمد با رشد بیش از ۳۷ درصدی، بیشترین افزایش را در آمار اهدای خون به خود اختصاص داد، همچنین استان سیستان و بلوچستان با نزدیک به ۱۷ درصد و استان کرمانشاه با بیش از ۱۴ درصد رشد اهدای خون در رتبه‌های دوم و سوم ایستادند.

بالاترین شاخص اهدای خون زنان هم اکنون متعلق به استان خراسان شمالی است

وی اعلام کرد: بالاترین شاخص اهدای بانوان در پنج ماه نخست سال جاری هم اکنون متعلق به استان خراسان شمالی است که نزدیک به ۹ درصد اهدای خون زنان را به ثبت رسانده است، پس از آن استان لرستان با شاخص نزدیک به هشت درصد و استان سیستان و بلوچستان با شاخص بیش از هفت درصد در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران نیاز به خون و فرآورده‌های آن را همیشگی دانست و ضمن تقدیر و تشکر از تمامی اهداکنندگان سخاوتمند، از مردم دعوت کرد تا این کار خداپسندانه و انسان دوستانه را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور در حال تدوین است

برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور در حال تدوین است

سیدمحمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون بدمینتون اظهار کرد: باید برای کسب کرسی‌های بیشتر تلاش کنیم، چون به قطع این کرسی‌ها اتفاقات خوبی را رقم می‌زند، با برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور که در حال تدوین است و دنیامالی نیز تأیید زیادی برای اجرای این طرح دارند، شاهد اتفاقات مثبتی در ورزش خواهیم بود.

وی گفت: از سال گذشته معاونت قهرمانی مسئولیت فرهنگی را نیز عهده‌دار است و از فدراسیون و هیئت‌های استانی می‌خواهیم که موضوعات فرهنگی نیز مورد توجه قرار بگیرد، تنها قهرمان شدن مدنظر رهبر انقلاب و نظام کشور نیست و باید موضوعات فرهنگی را نیز همواره مورد توجه قرار دهیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: ورزشی که به دنبال آن هستیم ترویج مکارم اخلاقی است، همانطور که امام عزیز نیز تاکید داشتند باید پهلوانی بیشتر از قهرمانی مورد توجه باشد؛ تربیت روح در کنار تربیت جسم می‌تواند یک انسان کامل را تربیت کند، بنابراین توصیه ما به تمام عزیزان این است که موضوعات فرهنگی مورد توجه باشد.

کد خبر 789086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.