میزان آلودگی هوای تهران؛ سه‌شنبه ۳۰ مرداد / هوای تهران امروز ناسالم است

شاخص به تفکیک مناطق کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۴ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _سه‌شنبه سی‌ام مرداد_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه باغستان شهریار با شاخص ۱۵۱، بهارستان با شاخص ۱۸۹، شهرداری منطقه با شاخص ۱۵۲ و لواسانات با شاخص ۱۷۳، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۱۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۰۵، سلامت با شاخص ۱۲۰، شریف منطقه ۲ با شاخص ۱۴۰، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۱۵، قرچک با شاخص ۱۳۵، بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

قابل توجه است که ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۷۱، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۶۷، اقدسیه منطقه یک با شاخص ۵۸، امام خمینی با شاخص ۷۱، پارک رازی با شاخص ۶۷، پاکدشت با شاخص ۹۶، پردیس با شاخص ۸۷، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۹۲، چشمه با شاخص ۹۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

در همین راستا، ایستگاه‌های دانشگاه تهران با شاخص ۹۴، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۸۶، دماوند با شاخص ۹۱، رباط کریم با شاخص ۷۰، ژئوفیزیک با شاخص ۹۷، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۸۲، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۱، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۰۰، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۲، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۸۵، در شرایط سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب، ایستگاه‌های ۹۱، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۷، شهریار با شاخص ۸۶، علم و صنعت با شاخص ۷۰، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۸، قدس با شاخص ۶۹، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۸۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۹، ملارد با شاخص ۷۸، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۰ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۹۶، در وضعیت هوای سالم (زرد) است. ایستگاه پوک با شاخص ۴۹ و سرخه حصار با شاخص ۵۰ پاک (سبز) ثبت شد.

لازم است بدانیم از ابتدای سال جاری تاکنون میانگین کیفیت هوای تهران پنج روز پاک، ۹۸ روز قابل قبول، ۴۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم بوده است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 782803

برچسب‌ها