نصب ۱۰ المان با مضامین هویتی در شهر زنجان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: در دو سال گذشته ۱۰ نماد با مضامین و هویت‌های مختلف در شهر زنجان نصب شد.

مجید دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در دو سال گذشته ۱۰ نماد با مضامین و هویت‌های مختلف در شهر زنجان نصب شد، در حالی که در سال‌های گذشته تنها چند نماد با هویت تاریخی و فرهنگی در سطح شهر نصب شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه استان زنجان هنرمندان مشهوری در حوزه صنایع‌دستی دارد و در این بخش سرآمد است، از همین‌رو تعداد بیشتری از نمادهای صنایع‌دستی در شهر زنجان نصب می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: نمادهای مدنظر در کمیته سیما و منظر شهری زنجان که متشکل از کارشناسان مختلف است، بررسی و نهایی می‌شود.

دوستی ادامه داد: موضوع توسعه متوازن در تمام مناطق شهر زنجان در حوزه نصب نمادها رعایت شده است و در همین راستا نماد ورکچی در راستای ارج نهادن به کسب‌وکار و پیشه تاریخی شهر زنجان در میدان ورکچی بازار پایین نصب شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان ادامه داد: هدف دیگر از نصب این نماد که توسط محمدعلی جمالی هنرمند کشوری ساخته شده، گسترش آداب‌ورسوم تاریخی شهر زنجان است.

دوستی با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان سیما و منظر شهری در نصب المان‌ها معرفی ظرفیت‌های شهر در حوزه‌های مختلف است، اضافه کرد: ساخت نماد پهلوان حیدریان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ساخت این المان جزو نمادهای هویتی، فرهنگی و تاریخی شهر زنجان است، گفت: این نماد توسط علی چراغی هنرمند کشوری در حال ساخت است.

به گزارش ایمنا، نام «وَرَکچی میدان» برگرفته از بوته خار است، ورک، خارهای بیابانی بوده که در قدیم به‌عنوان سوخت گیاهی استفاده می‌شد، محل فروش و توزیع این گیاه، میدان ورکچی‌ها بوده که یکی از میادین قدیمی بازار زنجان است.

کد خبر 782677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.