۵۳ درصد معلمان راز و جرگلان خواهان انتقالی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۷۰۰ نفر از ۱۳۲۰ معلم رازوجرگلان که ۵۳ درصد نیروی انسانی را شامل می‌شود، خواهان انتقالی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ابوالقاسم اکبری ظهر امروز _ یکشنبه بیست و هشتم مرداد_ در شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: از مهر ۱۹۴ هزار دانش‌آموز به مدارس خواهند رفت که از اکنون اقدامات لازم برای پذیرش دانش آموزان در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه توزیع کتب دانش آموزان به زودی آغاز می‌شود، افزود: ۸۵ درصد دانش آموزان کتب خود را ثبت نام کرده‌اند اما ۱۵ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت‌نام نشده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به بازنشسته شدن سالانه حدود هزار معلم استان، خاطرنشان کرد: کمبود معلم یکی از دغدغه‌های ما است و تلاش داریم از مهر هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد ضمن آنکه در این راستا سهمیه جذب ۱۷۰۰ معلم طی سال جاری اخذ شده است.

اکبری اضافه کرد: هزار و ۳۰۸ مدرسه روستایی در استان دایر است که از این تعداد، ۴۵۸ مدرسه در روستاهای بالای هزار نفر بوده که ۱۰۰ میلیون ریال به هر مدرسه کمک می‌شود.

وی با اشاره به تقاضاهای معلمان برای نقل و انتقال تصریح کرد: نقل و انتقال معلمان بر اساس دستورالعمل‌ها در حال انجام است، اما در این میان تماس‌های زیادی مبنی بر پذیرش تقاضای برخی نیروهای کم سابقه داریم که البته تعهد ما اجرای مقررات است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: متقاضی جابجایی در شهرستان‌های مانه، سملقان و راز و جرگلان بسیار زیاد است، به نحوی که در راز و جرگلان ۷۰۰ نفر از ۱۳۲۰ نفر نیروی انسانی شهرستان متقاضی انتقال هستند.

کد خبر 782258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.