تخصیص بودجه آمادگی در برابر گرمای شدید در آمریکا

وزارت بازرگانی و اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) ایالات متحده به حداکثر ۱۰ انجمن برای توسعه دستورالعمل‌هایی به‌منظور اجرای تمرین‌های شبیه‌سازی‌شده مقابله با شرایط گرمایی شدید بودجه اعطا می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) ایالات متحده، نسبت به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار بودجه به حداکثر ۱۰ انجمن برای حمایت از آمادگی در برابر گرمای شدید و برنامه‌ریزی واکنش متعهد شده است.

این بودجه به‌عنوان بخشی از قانون کاهش تورم دولت برای حمایت از جوامع در زمان‌های بحرانی در نظر گرفته شده است، چراکه ۲۰۲۳ گرم‌ترین سال ثبت‌شده در سطح جهان و بیست‌ودوم جولای ۲۰۲۴ گرم‌ترین روز ثبت‌شده زمین بود که حاکی از نیاز جهانی به اقدام در برابر پیامدهای گرمایی است.

وجوه تعیین شده به حداکثر ۱۰ انجمن برای توسعه دستورالعمل‌های مورد استفاده برای اجرای تمرین‌های اضطراری شبیه‌سازی‌شده و دستورالعمل‌های وضعیت مقابله با شرایط گرمایی شدید اعطا می‌شود و طرح‌هایی را برای گرد هم آوردن سازمان‌های جامعه‌محور، دولت‌های قبیله‌ای، محلی، ایالتی و سایر همکاران برای شبیه‌سازی و ارزیابی ترسیم می‌کند.

تخصیص بودجه آمادگی در برابر گرمای شدید در ایالات متحده

اداره ملی اقیانوسی و جوی از سال ۲۰۱۵ منابع برنامه‌ریزی گرمایی مفیدی را ارائه کرده و با جوامع محلی در زمینه تلاش‌هایی برای مقاومت در برابر گرما همکاری کرده است. اقدام فعلی آن نیز گام بعدی برای فراهم آوردن دسترسی بیشتر به پشتیبانی‌های لازم برای تعداد بیشتری از جوامع به شمار می‌رود.

بررسی تخصیص بودجه اعلام‌شده تا پانزدهم نوامبر ۲۰۲۴ ادامه دارد و با طراحی چالش تمرین در شرایط حرارتی، از دولت‌های محلی دعوت کرده است در همکاری نزدیک با رهبران و سازمان‌های جامعه، دستورالعمل‌های وضعیت تمرینات گرمایی را تهیه کنند که سناریوهای واقعی گرمای شدید را توصیف می‌کند و می‌تواند برای آزمایش و ارزیابی طرح‌های واکنش گرمایی مورد استفاده قرار گیرد. ۱۰ انجمن برنده با بهترین موقعیت‌های راهنما جوایزی حداقل ۲۰ هزار دلاری دریافت خواهند کرد.

سیستم ملی اطلاعات سلامت گرمایی یکپارچه (NIHHIS) نیز به‌تازگی دو راهنمای برنامه‌ریزی گرمایی آنلاین رایگان منتشر کرده است که می‌تواند به جوامع متقاضی در پاسخگویی به این چالش کمک کند و شامل موارد زیر است:

  • راهنمای برنامه‌ریزی و هماهنگی مقدماتی شرایط گرمایی که مراحل و جدول زمانی لازم برای جوامع را به‌منظور توسعه و اجرای تمرینات حرارتی توضیح می‌دهد.
  • راهنمای مدل بلوغ برای حاکمیت گرما به‌عنوان چارچوبی که رهبران و تصمیم‌گیرندگان می‌توانند از آن به‌منظور ارزیابی ظرفیت خود برای مدیریت موفقیت‌آمیز ریسک گرما و پیگیری پیشرفت خود در جهت ایجاد انعطاف‌پذیری گرمایی استفاده کنند.

تخصیص بودجه آمادگی در برابر گرمای شدید در ایالات متحده

استراتژی گرمایی جدید ملی آمریکا برای حمایت از برنامه‌ریزی واکنش به گرمای فعال

آژانس بین‌المللی NIHHIS یک استراتژی ملی حرارتی جدید برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ منتشر کرده است که به آژانس‌های فدرال در توسعه راه‌حل‌های مبتنی بر علم و بهبود منابع، ارتباطات و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با گرمای خطرناک کمک می‌کند.

گرمای شدید علت اصلی مرگ‌ومیر ناشی از شرایط آب‌وهوایی در ایالات متحده است و این استراتژی ملی گرما تضمین می‌کند که مسئولان برای کمک به جوامع در ایجاد کشوری مقاوم‌تر در برابر گرما همکاری می‌کنند.

استراتژی حاضر به‌دنبال تسهیل هماهنگی فعال در مورد برنامه‌ریزی گرما، پاسخ و انعطاف‌پذیری است. ادارات و آژانس‌های فدرال درگیر در توسعه این استراتژی، تأثیر گرما را بر سلامت و رفاه انسان‌ها، حیوانات و اکوسیستم‌ها، همچنین پیامدهای اقتصادی و اجتماعی مرتبط با آن شناسایی می‌کنند.

این استراتژی بر اساس تلاش‌های مداوم ۲۹ بخش و سازمان فدرال NIHHIS، اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) ایالات متحده و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) تدوین شده است و هدف آن مقابله با گرمای شدید و ایجاد انعطاف‌پذیری آب‌وهوایی در سراسر ایالات متحده است.

تخصیص بودجه آمادگی در برابر گرمای شدید در ایالات متحده

کد خبر 782141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.