رم ایتالیا غرق در موش و مار به دلیل مشکلات زباله

پایتخت ایتالیا در میان موجی از حضور مارها، زنبورها، مرغ‌های دریایی و موش‌ها به دلیل ترکیبی از دمای بالا و مشکل همیشگی زباله‌ها، به جنگلی از حیوانات تبدیل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، رم، پایتخت ایتالیا که به تعدد حیوانات خطرناک شهرت دارد، تابستان امسال با مشکل جدیدی مواجه شد که در کنار معضل همیشگی زباله‌ها، از گرمای هوا ناشی شده است. این گرما با هجوم موجوداتی هم‌چون زنبورهای هورنت شرقی، مارها و موش‌ها به شهر همراه بوده است.

رم ایتالیا غرق در موش و مار به دلیل مشکلات زباله

جمعیت مارهای این شهر در طول زمستان گرم گذشته به‌طور تصاعدی افزایش داشت؛ مارهایی که در هوای سرد زنده نمی‌ماندند. این حیوانات به‌دنبال یافتن غذا از محیط طبیعی خود به درون این شهر می‌آیند که ضایعات غذایی زیادی در آن وجود دارد و جایی که ضایعات غذایی باشد موش‌ها هم حضور دارند که طعمه اصلی آن‌ها هستند.

رایج‌ترین نوع مارهایی که در رم یافت می‌شود، مار سبز (از انواع مارهای استوایی) و پس از آن افعی است که در تراس‌ها، باغ‌ها و ساختمان‌های مسکونی و مدارس یافت می‌شوند، زیرا مارها در یافتن نقاط مخفی ساختمان‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند و منتظر لحظه مناسب برای ترک مخفیگاه و شکار طعمه هستند.

رم ایتالیا غرق در موش و مار به دلیل مشکلات زباله

هورنت‌های شرقی نیز گونه‌ای از زنبورها هستند که از شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا مهاجرت و از سال ۲۰۲۱ در رم حضور پررنگی پیدا کرده‌اند. آن‌ها خیلی زود شروع به لانه‌سازی در گوشه پنجره‌ها، کرکره‌ها، دریچه‌ها، دستگاه‌های تهویه مطبوع و حتی شکاف‌های آثار باستانی می‌کنند. تکثیر آن‌ها نیز به دماهای بالاتر و زباله‌ها نسبت داده شده است.

رم ایتالیا غرق در موش و مار به دلیل مشکلات زباله

تعداد مرغ‌های دریایی در شهر نیز حتی از سواحل بیشتر شده است که البته این امر نقش چشمگیری در کاهش موش‌ها و مارها دارد، اما گاهی پرنده حیوان شکارشده خود را در میانه راه رها می‌کند که حیوان گاهی به تراس خانه‌ها، میزهای کافه‌های روباز، میان شلوغی جمعیت یا مواردی از این قبیل می‌افتد و این امر موجب وحشت زیادی می‌شود. به این ترتیب شهر به جنگلی از حیوانات تبدیل شده است.

با این حال شورای شهر رم ارتباط بین مارها و زباله‌ها را رد و اعلام کرده است که بعضی از گونه‌های شکارچی موش‌ها در این دوره فعال‌تر هستند و حضور آن‌ها در شهر برای یافتن موش‌های صحرایی است. این شورا تأکید کرد که پیمانکار جمع‌آوری زباله‌های رم از خدمات بهبود یافته خبر داده و تاکنون در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال‌های دیگر کاهش قابل‌توجهی در زباله‌های کوچه و خیابان رم دیده شده است.

رم ایتالیا غرق در موش و مار به دلیل مشکلات زباله

کد خبر 781917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.