صنعت ساختمان از رکود خارج می‌شود/ ساخت مسکن ارزان قیمت نیاز کشور است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رکود فعلی در صنعت ساختمان مقطعی است و به موازات رونق شرایط اقتصادی، ساخت‌وساز در حوزه مسکن نیز رونق می‌گیرد.

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تمدید بسته تشویقی مالی ساخت‌وساز برای رونق این صنعت در شهر اصفهان اظهار کرد: در راستای مساعدت به شهروندان متقاضی مجوزهای ساختمانی از جمله پروانه ساختمانی، پایان کار و نبود خلاف که در تیر سال جاری موفق به استفاده از بسته تشویقی نقدی نشده‌اند، فرصت دارند برای بهره‌مندی از تخفیف ۳۵ درصد پرداخت نقدی تا پایان مرداد سال جاری استفاده کنند.

وی افزود: سایر شرایط متنوع شامل تقسیط و تهاتر ملکی و مصالح نیز تا پایان شهریور سال جاری برای شهروندان قابل استفاده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موارد در نظر گرفته شده برای گروه پایان‌کار و گواهی عدم خلاف (پرداخت نقدی) در بسته تشویقی مالی ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان گفت: در این بخش نیز پرداخت ۱۰۰ درصد نقد با ۳۵ درصد تخفیف مهلت تا پایان مرداد ۱۴۰۳ تمدید شد و پرداخت به‌صورت ۱۰۰ درصد نقد با ۲۰ درصد تخفیف (بدین ترتیب که ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد طی سه ماه متوالی) همچون گذشته برقرار است.

حاج‌رسولی‌ها ادامه داد: شرایط در نظر گرفته شده برای گروه پایان‌کار و گواهی عدم خلاف و پرداخت به‌صورت نسیه (تقسیط) شامل پرداخت ۳۰ درصد نقد و باقی‌مانده طی شش قسط ماهانه، پرداخت ۴۰ درصد نقد و باقی‌مانده طی هشت قسط ماهانه و پرداخت ۵۰ درصد نقد و باقی‌مانده طی ۱۲ قسط ماهانه است.

وی با بیان اینکه تلاش شده است نوبت بازدید برای صدور پروانه سه تا چهارروزه باشد تا این فرایند تسهیل و در کمترین زمان ممکن انجام شود، خاطرنشان کرد: به مدیران مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان توصیه شده که در تسهیل فرایند صدور پروانه اهتمام بیشتری داشته باشند تا سرمایه‌گذاران این حوزه رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در صنعت ساخت‌وساز داشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه رکود فعلی در صنعت ساختمان مقطعی است و به موازات رونق شرایط اقتصادی، ساخت‌وساز در حوزه مسکن نیز رونق می‌گیرد، گفت: ساخت مسکن ارزان قیمت نیاز کشور است و بازار آن نیز وجود دارد، اما باید بانک‌ها تمهیدات ویژه‌ای در نظر بگیرند و تسهیلات را با بهره کم در اختیار خریداران قرار دهند.

کد خبر 781274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.ب IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    1 0
    سلام.... پروژه هاي نيمه تمام شهرك عظيم شهيد كشوري اصفهان... بخصوص فاز 7 آن را تمام كنيد (بعد از سالها)! و امكانات آن انجام شود و.... جمعيت زيادي صاحب خانه ميشوند و شهر داري و شوراي شهر بايستي ورود كنند.