گذر امام‌زاده اسماعیل (ع) در ۲ فاز سنگ‌فرش شد

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: فاز نخست سنگ‌فرش گذر اصلی امامزاده اسماعیل (ع)به طول ۹۰۰ متر سنگ‌فرش شده و فاز دوم نیز در کوچه پشتی امامزاده به‌طول ۸۰۰ متر به اتمام رسیده است.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تشریح اقدامات عمرانی انجام شده در گذر امامزاده اسماعیل (ع) اظهار کرد: از تیر سال گذشته مرمت و سنگ‌فرش گذر این محله در سه فاز تعریف شد و مبلغ ۸ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تعلق گرفت.

وی افزود: در حال حاضر فاز نخست این پروژه در گذر اصلی امامزاده به طول ۹۰۰ متر سنگ‌فرش شده و فاز دوم نیز در کوچه پشتی امامزاده به‌طول ۸۰۰ متر به اتمام رسیده است.

گذر امام‌زاده اسماعیل (ع) در ۲ فاز سنگ‌فرش شد

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به دسترسی محلی و تردد خودرو در این محل باید زیرسازی مناسب و مقاومی در گذر انجام می‌گرفت، به‌همین منظور پس از اجرای عملیات خاک‌برداری، زیرسازی و محکم‌سازی از سنگ‌هایی با ضخامت هشت سانتی‌متر جهت سنگ‌فرش محور استفاده شد.

وی ادامه داد: فاز سوم سنگ‌فرش در محدوده امامزاده تا مسجد خواجه علم باقی مانده است، اما در حال حاضر عملیات مرمت و سبک‌سازی طاق ورودی امامزاده در اولویت قرار دارد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان محل این امامزاده را در حاشیه شرقی خیابان هاتف قدیمی‌ترین قسمت شهر اصفهان است خواند و گفت: این امامزاده شامل مجموعه‌ای نفیس از معماری و تزئینات عهد سلجوقی و صفوی است که یک مسجد بسیار قدیمی به‌نام مسجد شعیا و مقبره امامزاده اسماعیل و رواق و سردر و صحن آن یک گنبد بزرگ زیبای آجری را در خود جای داده است.

کد خبر 780806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.