بهره‌برداری از کمپ نگهداری و درمان معتادان در شهریور ۱۴۰۳

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: البته با پیگیری‌های انجام شده دستگاه قضائی و حمایت استاندار، کمپ ماده ۱۶ محل نگهداری و درمان معتادان شهریور سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که اقدامی خوب با ظرفیت پذیرش بالا نقش مهمی در درمان گروه‌های هدف خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی فرجی، امروز_ سه‌شنبه بیست‌وسوم مرداد- در جلسه با مسئولان مراکز نگهداری معتادین توجه به امر پیشگیری و آگاه‌سازی جامعه از آثار و خطرات مخرب مصرف مواد مخدر را امری ضروری دانست و اظهار کرد: از برنامه‌های مهم دادگستری استان حضور قضات در مدارس و دانشگاه‌ها برای تبیین این موضوع و آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر است.

وی با اشاره به گلایه فعالان مراکز درمان معتادان از افزایش پیدا نکردن سقف پذیرش مراجعان در این مراکز گفت: در صورت امکان ارائه خدمات به معتادان در این مراکز، ظرفیت پذیرش افزایش پیدا کند و نباید از پذیرش افراد ممانعت شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه گرفتاری‌هایی که معتادان برای جامعه و خانواده‌ها به وجود می‌آورند، مشکلات و گرفتاری همه است، گفت: با تقدیر از تلاش‌های مراکز درمانگر معتادان اعم از بخش خصوصی و دولتی، انتظار اهتمام ویژه اقدامات اثربخش در این مقوله است.

فرجی برحق گفت: متأسفانه امروزه پدیده اعتیاد زمینه‌ساز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و تشدیدکننده انواع جرایم و به‌ویژه سرقت‌های خرد است.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مؤثر در جهت کنترل جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه جدی به مقوله پیشگیری از اعتیاد و به خصوص درمان و حمایت ویژه از معتادین متجاهر است.

فرجی برحق با بر شمردن راه‌های کنترل و کاهش پدیده اعتیاد و معتادان متجاهر افزود: امروزه استان نیازمند تأسیس کمپ ماده ۱۶ است و به همین جهت این موضوع در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد و مسئولان مربوطه باید در فرایند احداث کمپ تسریع کنند.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال دیگر موضوع اساسی در باز اجتماعی کردن معتادین بهبود یافته است و باید مسئولان شرکت‌های تولیدی، صنایع و معدن‌داران و افراد خیر و نیکوکار با نگاهی مثبت در جهت اشتغال‌زایی و بهره‌گیری از معتادین بهبود یافته نقش ایفا کنند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: البته با پیگیری‌های انجام شده دستگاه قضائی و حمایت استاندار، کمپ ماده ۱۶ محل نگهداری و درمان معتادان شهریور سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که اقدامی خوب با ظرفیت پذیرش بالا نقش مهمی در درمان گروه‌های هدف خواهد داشت.

فرجی برحق گفت: معضلات و آسیب‌های جدی مصرف مواد مخدر برای جامعه و خانواده‌ها بسیار مخرب است که انجام اقدامات مؤثر در حوزه پیشگیری و درمان معتادان یک ضرورت است.

وی افزود: کمپ ماده ۱۶ مرکز نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر است که در راستای سیاست دولت برای نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 780549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.