کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری معتادان در حال اتمام است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری معتادان در حال اتمام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، امروز دوشنبه پانزدهم مرداد- در جلسه با مسئولان قضائی استان اظهار کرد: احداث کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری، درمان و حرفه‌آموزی معتادین در حال اتمام است و امیدواریم با افتتاح این کمپ اقدامات خوبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، کمپ ماده ۱۶ ویژه بانوان در استان احداث شده بود اما کمپ مردان در زنجان وجود نداشت.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اضافه کرد: ساخت این کمپ از سال گذشته با پیگیری‌های انجام گرفته و اختصاص زمین از سوی جهاد کشاورزی استان و حمایت‌های استانداری آغاز شد.

فرجی برحق مراحل احداث کمپ ماده ۱۶ زنجان پیشرفت‌های خوبی دارد که با اتمام این پروژه ۵۰۰ نفر از افراد بی‌بضاعت، معتادان متجاهر و متکدی در این محل نگهداری و درمان خواهند شد.

وی راه‌اندازی مرکز شوق زندگی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر در زنجان را از دیگر اقدامات خوب استان عنوان کرد و گفت: در این راستا از تلاش و پیگیری دادستان مرکز استان و استاندار زنجان برای حمایت از این مرکز تقدیر می‌کنم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه پل تاریخی میربها الدین زنجان با مشکلاتی در حوزه زیست محیطی، بهداشتی و جذب گردشگری مواجه بود که با تلاش‌های انجام شده از سوی دستگاه قضائی، استاندار زنجان و دستگاه‌های متولی امر مشکلات برطرف شد.

رئیس کل دادگستری زنجان حضور مسئولان قضائی در مساجد و دیدار عمومی با گروه‌های مختلف را از برنامه‌های اثر گذار استان برشمرد و گفت: در این دیدارهای صمیمی ضمن بررسی مشکلات قضائی مردم سایر مشکلات و مطالبات مردمی پیگیری و به مسئولان متولی انعکاس می‌شود.

حجت‌الاسلام فرجی برحق با بیان اینکه نخستین دادگاه صلح کشور ابتدا در شهرستان خرمدره افتتاح و در ادامه در ماه‌های بعد در خدابنده نیز افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: دادگاه صلح، نهاد جدیدی است که به موجب قانون شورای حل اختلاف سال گذشته پیش‌بینی شده است و ماهیت وجودی این نهاد متفاوت از دادگاه‌های عمومی است.

کد خبر 778248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.