بازدید حامد یزدیان نماینده مردم اصفهان در مجلس از شرکت دانش‌بنیان رهتاب بیستون

دکتر حامد یزدیان نماینده مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر احسان یزدیان، از شرکت دانش بنیان رهتاب بیستون بازدید به عمل آوردند.

دکتر حامد یزدیان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست به همراه دکتر احسان یزدیان، معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، طی بازدیدی از شرکت رهتاب بیستون بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای ساماندهی صنعت کشاورزی کشور تاکید نمودند.

در ابتدای این بازدید، دکتر فرامرز هندسی، بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره شرکت رهتاب بیستون، به معرفی ویژگی‌های سامانه رهتاب و ارزش‌آفرینی آن برای عوامل زنجیره تامین کالاهای اساسی پرداختند و سپس دستاوردهای این شرکت در هوشمندسازی مدیریت زنجیره تامین و توزیع محصولات کشاورزی را تشریح نمودند. دکتر هندسی با اشاره به توزیع کالاهای اساسی در بستر سامانه رهتاب به ارزش بیش از 70 همت در طی بیش از 4 سال فعالیت این شرکت، از صرفه‌جویی اقتصادی سامانه رهتاب به میزان بیش از 7 همت در استان‌های میزبان رهتاب خبر دادند.

بازدید دکتر حامد یزدیان نماینده مردم اصفهان در مجلس از شرکت دانش‌بنیان رهتاب بیستون

دکتر حامد یزدیان، نماینده مردم اصفهان و عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، در گفتگو با مدیران و هیئت مدیره شرکت رهتاب بیستون با نحوه کار سامانه رهتاب و مزایای آن برای نظارت هوشمند وضعیت بازار و جمع‌آوری داده‌های معتبر جهت تصمیم‌گیری داده محور تشکل‌های خصوصی، سازمان‌های دولتی و نظارتی استانی و کشوری، آشنا شدند.

نماینده مردم استان اصفهان با تاکید بر لزوم وجود داده‌های معتبر و شفاف از وضعیت بازار محصولات کشاورزی برای مدیریت در این حوزه، نقش سامانه هوشمند رهتاب در ساماندهی صنعت کشاورزی علی الخصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی نظیر مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، برنج، شکر، روغن را مهم دانستند و بیان کردند که: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی آماده شنیدن پیشنهادات و حمایت از شرکت‌های دانش بنیانی است که برای تامین امنیت غذایی کشور و افزایش بهره‌وری صنعت کشاورزی و رفع چالش‌های تولید و مصرف این کالاها تلاش می‌کنند.

در بخش دیگری از این جلسه دکتر حامد یزدیان با اشاره به نقش مهم سامانه رهتاب در مدیریت هوشمند بازار، یکی از معضلات تولیدکنندگان دام و طیور کشور را تلفاتی عنوان کردند که روزانه مرغداران با آن روبه‌رو می‌شوند و افزودند:

مرغداران استان اصفهان روزانه با تلفات زیادی نسبت به سایر استان‌ها مواجه می‌شوند. برای کمک به این قشر از تولیدکنندگان باید یکپارچه سازی سامانه‌ای بیشتر توسعه یابد و سامانه رهتاب در حوزه تامین و توزیع جوجه یکروزه و نهاده نیز ورود نماید. در این خصوص اتصال سامانه رهتاب به سامانه‌های بازارگاه جهاد کشاورزی و سامانه دامپزشکی نیز اهمیت دارد. در این صورت شفافیت حداکثری از ابتدا تا انتهای چرخه تولید کالای مرغ ایجاد شده و شاهد موفقیت بیشتری در حوزه مدیریت تولید مرغ استان خواهیم بود.

دکتر یزدیان در این بازدید، با سامانه مدیریت هوشمند لجستیک توزیع محصولات کشاورزی (رهران) نیز آشنا شدند و ابراز تمایل نمودند که در آینده با مزایای این سامانه مهم بیشتر آشنا شوند.

کد خبر 780357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.