جزئیات ثبت نام بیمه اربعین + لینک

زائران اربعین قبل از سفر باید بیمه داشته باشند و حق بیمه هر یک از بسته‌ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی جمعیت هلال احمر با قیمت‌های ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بنا بر اعلام ستاد مرکزی اربعین همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند تا در صورت مواجهه با بیماری و حوادث احتمالی، از حمایت‌ها و خدمات بیمه‌ای که به سهولت در دسترس ایشان قرار خواهد گرفت، بهره‌مند شوند و از این طریق با آرامش خاطر به مشتاقان پیاده‌روی اربعین ملحق شوند.

زائران صرفاً با ثبت‌نام در سامانه سماح و پرداخت حق بیمه از پوشش خدمات تعیین شده برخوردار خواهند شد.

ملاک ثبت‌نام نهایی متقاضیان شرکت در مراسم اربعین حسینی، پرداخت حق بیمه است، در غیر این صورت افرادی که ثبت‌نام خود را تکمیل نکنند جزو آمار افراد شرکت‌کننده در مراسم محسوب نمی‌شوند.

هزینه خرید هر یک از بسته‌های بیمه‌ای در سامانه سماح:

خدمات بیمه زائرین در قالب سه بسته متنوع با پوشش‌های مالی متفاوت در نظر گرفته شده است و حق بیمه هر یک از بسته‌ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی جمعیت هلال احمر با قیمت‌های ۸۰،۰۰۰ و ۹۰،۰۰۰ و ۱۰۰،۰۰۰ تومان است که هر یک از زائران می‌بایست بنا به تمایل خود الزاماً یکی از پوشش‌های بیمه‌ای را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه ثبت نام خود را در سامانه سماح تکمیل نمایند.

همچنین زائران می‌بایست مبلغ ۲۰ هزار تومان هم به منظور جبران هزینه‌های ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر پرداخت نمایند.

با توجه به استعلام‌ها و بررسی‌های صورت پذیرفته، شرکت بیمه معلم به عنوان بیمه‌گر زائرین اربعین ۱۴۰۳ انتخاب شده و پوشش تعهدات مالی هر یک از بسته‌ها به شرح ذیل است:

در بسته اول پوشش غرامت فوت به هر علت ۱۰۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه ۷۰۰ میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۰ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

در بسته دوم پوشش غرامت فوت به هر علت ۱۵۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه ۸۵۰ میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف ۸۵۰ میلیون تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۲ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان تعیین شده است.

در بسته سوم پوشش غرامت فوت به هر علت ۲۰۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه یک میلیارد تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف یک میلیارد تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۵ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

اعتبار پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان چه مدت است

پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان در مسیرهای هوایی از ۱۲ ساعت قبل از ساعت پرواز مندرج در بلیط آغاز و در طول مدت اقامت در کشور عراق ادامه خواهد داشت و تا ساعت ۲۴ روز بعد از ورود به کشور خاتمه می‌یابد.

پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان در مسیرهای زمینی از ساعت صفر بامداد روز قبل از تاریخ خروج از کشور مندرج در سامانه سماح آغاز و در طول مدت اقامت در کشور عراق ادامه خواهد داشت و تا ساعت ۲۴ دو روز بعد از ورود به کشور خاتمه می‌یابد. مدت پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان در کشور عراق حداکثر ۲۰ روز است که معیار محاسبه شروع پوشش بیمه‌ای در خاک عراق، مهر اداره گذرنامه است.

به گزارش ایمنا، بیمه مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام نمود: شرکت‌های بیمه مجازند از تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۰ تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۰ بنا به درخواست دارندگان وسایل نقلیه متقاضی خروج از کشور به مقصد عراق در ایام اربعین با اعمال ۸۰ درصد تخفیف در تعرفه حق بیمه شخص ثالث انواع وسیله نقلیه برای سال ۱۴۰۳ نسبت به صدور الحاقیه پوشش‌های موضوع ماده ۷ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث برای بازه زمانی مذکور اقدام نمایند.

همچنین با توجه به اینکه دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری سه‌شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳ را به عنوان روز اول صفر، اعلام کرد بنابراین اربعین ۱۴۰۳ (بیستم صفر سال ۱۴۴۶ هجری قمری) مصادف است با روز یکشنبه، چهارم شهریورماه ۱۴۰۳ شمسی (۱۴۰۳/۰۶/۰۴) و ۲۵ آگوست (August) سال ۲۰۲۴ میلادی است.

کد خبر 780302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.