زیست‌پذیری اصفهان در خطر است/ شورای شهر حق مردم را مطالبه‌گری می‌کند

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: صنایع آلاینده موظف به پرداخت عوارض از محل مسئولیت‌های اجتماعی خود برای حفظ محیط زیست شهر هستند؛ این حق مردم اصفهان بوده و شورای اسلامی شهر به‌دنبال تحقق همین موضوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدرضا مصور در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: برای برگزاری این نمایشگاه زحمات بسیاری کشیده شده است، اما کافی نیست و باید در آینده به شیوه‌ای تخصصی‌تر به آن پرداخته و برگزار شود.

وی افزود: در بحث آلایندگی هوا آمار و ارقام حرف اصلی را می‌زند و ادعای دستگاه‌های ذی‌ربط همچون محیط زیست، پالایشگاه یا شورای اسلامی شهر مطرح نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: حقیقت آن است که اصفهان به‌لحاظ آب، خاک و هوا وضعیت مناسبی ندارد و می‌توان گفت که در این شرایط، زیست‌پذیری این کلان‌شهر کاهش یافته و در خطر است.

مصور ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر به‌عنوان نمایندگان مردم بدون مقاصد سیاسی به‌دنبال رفع این مشکل و پیگیر این موضوع برای رفع آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: طی برگزاری جلسات متعدد با سازمان محیط زیست مشخص و عنوان شد که در بعضی پژوهش‌ها، منابع متحرک همچون وسایل حمل‌ونقل عمومی آلاینده است و در بعضی پژوهش‌های دیگر منابع ثابتی همچون پالایشگاه، نیروگاه، فولاد مبارکه و پتروشیمی که فراورده تولید می‌کنند، آلاینده هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سازمان محیط زیست برای رفع بخشی از این مشکل ازجمله آلایندگی کوره‌های آجرپزی و گچ‌پزی ورود و اقدام کرد.

مصور ادامه داد: رفع مشکلِ آلایندگی منابع ثابتی همچون پالایشگاه و نیروگاه در کوتاه مدت عملی نیست و به‌طور قطع زمان‌بر خواهد بود، بنابراین باید به ارائه راهکار برای رفع آن پرداخت.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه ۱۰۰ میلیارد تومانی که در شورای برنامه‌ریزی استان برای تزریق به پروژه‌های زیست‌محیطی اصفهان ارائه و مصوب شد، گفت: در این تفاهم‌نامه مقرر شد از محل مسئولیت‌های اجتماعی پالایشگاه ۱۰۰ میلیارد برای خرید تجهیزات در راستای کاهش آلایندگی‌های شهر اختصاص داده شود، این در حالی است که گفته شده این صنایع به‌زودی از آلایندگی خارج می‌شوند و شهرداری باید عوارض آلایندگی خود را از محلی دیگر تأمین کند.

مصور تاکید کرد: صنایع آلاینده باید از محل مسئولیت‌های اجتماعی خود برای حفظ محیط زیست شهر عوارض پرداخت کنند، چراکه این حق طبیعی مردم بوده و شورای اسلامی شهر به‌دنبال تحقق همین موضوع است که نیاز به تحقیق دارد و باید به‌درستی پیش رود.

کد خبر 779885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.