بیشترین تخلف اصناف زنجان گران‌فروشی و درج 
نشدن قیمت است

رئیس اتاق اصناف زنجان گفت: بیشترین تخلفات ثبت شده در بازرسی ها مربوط به گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت و تقلب در فروش بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، سجاد مقدمی امروز_ شنبه بیستم مرداد- در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در تلاش برای ساماندهی اموری از جمله تعیین تکلیف اموال برخی اتحادیه‌ها بودیم که خوشبختانه اقدامات تأثیرگذار بوده است.

وی گفت: با پیگیری قضائی سه باب مغازه به ارزش هفت میلیارد تومان تحویل داده شد و جمع کل اموال برگشت داده شده به ۱۲ میلیارد تومان می‌رسد.

وی تعداد اتحادیه‌های فعال در استان زنجان را ۴۲ مورد برشمرد و تصریح کرد: صنف خودرو صاحب اتحادیه نبود که با کمک سازمان صمت اتحادیه نمایشگاه‌داران و موتور و دوچرخه تشکیل شد.

رئیس اتاق اصناف زنجان با اشاره به اینکه گران‌فروشی، کم‌فروشی و درج نشدن قیمت از جمله تخلفاتی که در صنوف مختلف شاهد آن هستیم، گفت؛ البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که از صنوف مشاوران املاک، کابینت سازان و خدمات مکانیک‌های اتومبیل بیشترین شکایت مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه‌ها باید قرارداد خرید خدمت رسمی قبل از کار با مشتری ببندد، گفت: ۵۸ هزار صنف در استان فعالیت دارند که بیشترین تخلف درج نشدن قیمت است که با صدور فاکتور قطعاً این آمار کاهش پیدا خواهد کرد.

مقدمی در ادامه به ساماندهی مشاغل مزاحم فعال در سطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: مشاغل مزاحم آهن فروشان را از داخل شهر جمع کردیم و سنگ فروشان و مصالح ساختمانی هم پیگیر هستیم که به نقاط خارج از محل سکونت شهروندان منتقل شود.

رئیس اتاق اصناف زنجان گفت: بالای ۳۰۰ واحد صنفی نمایشگاهی نیز در استان فعال هستند که در تلاش هستیم در خارج از شهر فضایی مشخص شود تا برای جلوگیری از ترافیک در شهر به خارج از شهر منتقل شود.

مقدمی به جلوگیری از شش مورد حراج غیرقانونی نیز اشاره کرد و یادآور شد: شهروندان می‌توانند موارد تخلفات را به مراجع ذی‌ربط گزارش دهند.

کد خبر 779764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.