راه اندازی بانک اصناف اصفهان در آینده ای نزدیک

خبرگزاری ایمنا: رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به راه اندازی بانک اصناف استان در آینده ای نزدیک، گفت: ادغام اتحادیه ها موضوع جدیدی است که در کمیسیون نظارت و اتاق اصناف اصفهان مطرح شده است.

به گزارش ایمنا سیدمحمدرضا پاک نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اتاق اصناف اصفهان اتاق مرکز استان است، اظهار داشت: در استان اصفهان 23 اتاق اصناف دیگر فعال است.
وی با بیان اینکه این مجموعه تا پیش از این مجموعه در قالب مجمع امور صنفی فعال بود، اظهار داشت: فعالیت اتاق اصناف اصفهان بیشتر در ارتباط با صنوف تولیدی و توزیعی است و در اصفهان 102 اتحادیه صنفی وجود دارد.
رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به مشکلات اتاق اصناف اصفهان، بیان داشت: بیشترین مشکل مربوط به نداشتن آمار دقیق از واحدهاست که در نظر داریم در نخستین گام با ایجاد  سیستم آمارو اتوماسیون برای رشد و پویایی اتاق اصناف اصفهان گام برداریم.
وی به فضای سنتی حاکم بر اصناف اصفهان تا پیش از این، اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به تشکیل مرجع مشاورین از جمله حقوقی، مالی، فرهنگی، نمایشگاهی و اقتصادی امیدواریم برای ارتقا مجموعه اصناف گام های موثری برداریم.
پاک نژاد در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه آموزش به خصوص در زمینه کسب و کار در صنوف ما وجود ندارد و نسبت به سنوات گذشته بسیار کمرنگ شده است، اظهار داشت: در زمینه آموزش رزق حلال که در بازار به آن پرداخته می شد، شاهد هستیم بعضی از صنوف از آن اطلاعات کمی دارند.
وی تاکید کرد: این اطلاعات کم دلالت بر این دارد که گرفتاری های صنوف امروز بیشتر از قبل است و می توانیم با گذاشتن آموزش های مرتبط در این زمینه حرکت کنیم.
رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود: بین سازمان بسیج اصناف کشور و اتاق اصناف ایران تفاهمنامه ای امضا شده که استان ها و همچنین استان اصفهان باید کلاس های آموزشی در خصوص احکام کسب و کار داشته باشند.
وی همچنین در خصوص راه اندازی بانک اصناف، بیان داشت: طی سال های گذشته موضوع ایجاد بانک اصناف با وجود فراهم شدن زیرساخت های آن مورد کم توجهی قرار گرفت.
پاک نژاد با تاکید بر ضرورت ایجاد بانک اصناف، تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با حمایت وزیر صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران بتوانیم، بانک اصناف را برای رفع مشکلات صنوف راه اندازی کنیم.
وی تاکید کرد: از طریق بانک اصناف صنوف تولیدی که نیاز به تسهیلات ویژه با سود پایین دارند می توانند بخشی از سرمایه مورد نیاز خود را تامین کنند.
رئیس اتاق اصناف اصفهان همچنین در خصوص ادغام اتحادیه ها، بیان داشت: ادغام اتحادیه ها موضوع جدیدی است که در کمیسیون نظارت و اتاق اصناف اصفهان مطرح شده است. در بررسی مشخص شده که اتحادیه هایی داریم که شاید زیاد کار آمد نباشند و می توانیم اتحادیه کوچک و یا اتحادیه هایی که به نوعی مدیریت آنها مشکل دارد را در اتحادیه بزرگتر ادغام کنیم و مدیریت آنها یکسان شود.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص  به مسئله اختلاف نظر بین اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف اصفهان و استفعای غیرقانونی دو تن از اعضای آن، بیان داشت: با توجه به اینکه استعفای بصیرت به عنوان دبیر اتاق اصناف و امامی نایب رئیس این اتاق از مجرای قانونی نبوده، این درخواست مورد پذیرش قرار نگرفته است.
پاک نژاد تاکید کرد: اختلاف نظر بین اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف استان همچون سایر استان های کشور امری عادیست و نمی توان این مشکل را خاص اتاق اصناف دانست.
وی در ادامه رشد واحدهای صنفی در اصفهان را یکی از مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: در دنیا به ازای هر 700 تا 1000 نفر یک واحد صنفی وجود دارد در حالی که در ایران به ازای هر 26 نفر یک واحد صنفی یک واحد صنفی وجود دارد.
رئیس اتاق اصناف اصفهان همچنین از نصب دستگاه های مکانیزه حسابداری در ۲۰ اتحادیه در سطح استان اصفهان خبر داد و تاکید کرد داشت: نصب این دستگاه ها برای پیشگیری از بروز برخی جرائم خاص و احتساب مالیات بر ارزش افزوده لازم و ضروری است که بیشتر در صنوفی از جمله صنف طلا و جواهر ، آهن فروشی و سنگ فروشان نصب شده است.
وی تاکید کرد: در صورت عدم نصب این صندوق ها جرائمی برای واحدهای صنفی در نظر گرفته می شود.
 
 
 
 
 
 
کد خبر 195420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.