از اعزام ۵۰۰ نیروی شهرداری برای خدمت در اربعین تا برپایی ۸۰ مرکز درمانی از سمت هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: در محدوده فعالیت‌های کشوری هلال‌احمر حدود ۸۰ مرکز درمانی را در عراق برپا می‌شود، همچنین حدود ۳۰۰ آمبولانس از کشور برای کمک به کادر درمانی عراق اعزام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام مهدی گرجی صبح امروز _پنجشنبه هجدهم مرداد_ در همایش مواکب استان اصفهان اظهار کرد: توفیق خدمت در مواکب را هدیه‌ای الهی بدانید چرا که شما را خواسته و لایق بوده‌اید.

وی افزود: مراقب آفت‌این مسیر باشید، چرا که آفت مهم تکبر است و به این فکر کنید که امام حسین خواستند ما از زائرانشان پذیرایی و مراقبت کنیم.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان تاکید کرد: وحدت کلمه را حفظ کنید و تمام مواکب متحد شوید و به یکدیگر کمک کنید و در مسیر به فکر فعالیت‌های فرهنگی باشید.

پس از آن محمدنوید متقی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در ۲ سطح استان و کشور در عملیات اربعین فعالیت می‌کند.

وی افزود: در بحث فعالیت‌های کشوری حدود ۸۰ مرکز درمانی را در عراق برپا می‌کنیم، همچنین حدود ۳۰۰ آمبولانس از کشور برای کمک به کادر درمانی عراق اعزام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: در استان اصفهان نیز فعالیت‌ها در انجام است و بر این اساس تعداد فراوانی از نیروهای استانی در مرزها حضور دارند، همچنین در شارع قبله هتل ملاک کربلا و عمود ۳۴۵، دو موکب درمانی داریم.

در ادامه حجت‌الاسلام طاهرزاده نماینده دفتر تبلیغات بیان کرد: یکی‌از وظایف دفتر تبلیغات اعزام مبلغ است که در ایام اربعین نیز شاهد این امر هستیم و بر این اساس حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ مبلغ آماده خدمت‌گزاری به زائران است.

پس از آن علی پارسا معاون فنی مرکز بهداشت استان و نماینده کمیته بهداشت ستاد اربعین استان اظهار کرد: کمیته بهداشت و درمان استان با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و جلسات متعددی برگزار شده است.

وی افزود: تدوین برنامه عملیاتی موکب‌داران، تعیین‌شاخص‌های موکب تراز، توجه به بهداشت محیطی و اعزام تیم بازرسی از جمله اقدامات انجام شده در این ایام است.

پس از آن نیز نماینده آتش نشانی اظهار کرد: موارد ایمنی موکب‌ها به آن‌ها ابلاغ شده و از سویی آمادگی داریم پیش از اعزام چگونگی استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی را آموزش دهیم.

در ادامه نیز نصر نماینده شرکت بیمه معلم عنوان کرد: حساسیت جابه‌جایی بیش از ۴ میلیون زائر در بازه زمانی کوتاه و در گرم‌ترین فصل سال نیازمند برنامه‌ریزی همه‌جانبه و کار جهادی است.

وی یادآور شد: امسال شرکت بیمه‌معلم برای پوشش موکب‌داران و زائران پیشگام شده است تا تجربه خوبی را به‌جا بگذارد و در این راستا انواع بیمه در بسته‌های ویژه تدارک دیده شده تا در کمترین زمان خدمات ارائه شود.

در پایان نیز نماینده شهرداری بیان کرد: فعالیت شهرداری اصفهان از روز گذشته آغاز شده و تا هشتم شهریور نیز ادامه دارد و بر این اساس ۵۰۰ نفر از پاکبانان و کارمندان به‌صورت داوطلبانه اعزام شدند.

وی افزود: ۵۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین برای نظافت و دیگر موارد اعزام شده است.

کد خبر 779168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.