۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۵
اخراجی‌های ۴ به سینما می‌آید؟

طبق اخبار اعلام شده، مسعود ده‌نمکی با گرفتن پروانه ساخت فیلم «اخراجی‌ها ۴» درصدد ساخت سری جدیدی از «اخراجی‌ها» است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود ده‌نمکی زمستان سال قبل برای فیلمنامه‌ای با نام «پرواز ۶۵۵» پروانه ساخت گرفته بود و به نظر می‌رسید قصد دارد پس از حدود ۶ سال، فیلم جدیدی بسازد، اما تابستان امسال برای سری جدید «اخراجی‌ها ۴» درخواست پروانه ساخت داد.

مجوز ساخت این فیلم اواخر مردادماه در سازمان سینمایی صادر شده و طبق پیگیری‌ها تولید «پرواز ۶۵۵» منتفی شده است.

فیلم «اخراجی‌ها» محصول سال ۱۳۸۵ به عنوان نخستین فیلم بلند داستانی مسعود ده‌نمکی، یک کمدی جنگی بود که تا پیش از پایان دهه ۸۰ خورشیدی، سه‌گانه آن تولید شد.

این سه‌گانه در گذر زمان با حاشیه‌های مختلفی همراه بود که اوج آن هنگام اکران آخرین سری فیلم در سال ۱۳۹۰ بود؛ زمانی که «اخراجی‌ها ۳» مسعود ده‌نمکی و «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی به اکران نوروزی رسیدند.

از همان روزهای آغاز اکران این دو فیلم در نوروز، فضایی دوقطبی میان طرفداران و منتقدان دو فیلم ایجاد شد تا جایی که حاشیه‌های این فضا را به عنوان پدیده‌ای نوظهور در سینمای ایران تعبیر کردند.

ده‌نمکی پس از این سه‌گانه چند فیلم دیگر هم ساخت تا آخرین بار در سال ۱۳۹۷ که «زندانی‌ها» را با بازی هدایت هاشمی، بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری، اصغر نقی‌زاده و امیر نوری جلوی دوربین برد.

او که یک بار قصد داشت فیلم «رسوایی» را با نام «اخراجی‌ها ۴» یا ترکیبی از این دو اسم بسازد ولی در نهایت به «رسوایی» تنها اکتفا کرد، ۱۴ سال پس از ساخت آخرین سری «اخراجی‌ها» در حالی سراغ «اخراجی‌ها ۴» با ترکیبی از بازیگران قدیمی و جدید می‌رود که وضعیت سینما و فروش آن متفاوت از گذشته است.

کد خبر 787887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.