ماجرای تخریب یک خانه تاریخی در اصفهان چه بود؟

شامگاه گذشته در فضای مجازی فیلمی با عنوان تخریب شبانه یک خانه تاریخی در اصفهان منتشر شد و برخی افراد مدعی شدند این مکان، خانه تاریخی سهروردی در خیابان میرداماد اصفهان است اما مدیران میراث فرهنگی استان این خبر را تکذیب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شامگاه گذشته در فضای مجازی فیلمی با عنوان تخریب شبانه یک خانه تاریخی در اصفهان منتشر شد و برخی افراد مدعی شدند این مکان، خانه تاریخی سهروردی در خیابان میرداماد اصفهان است.

ماجرای تخریب یک خانه تاریخی در اصفهان چه بود؟

در واکنش به این خبر، روح‌الله سید العسگری رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهر اصفهان اظهار کرد: بررسی‌ها و مشاهدات حاکی است که خانه تاریخی سهروردی به‌طور کامل سالم است و با مالک آن نیز ارتباط برقرار شد و جالب اینکه مالک خانه در حال مرمت اساسی این خانه تاریخی است.

وی افزود: در کنار این خانه، ۲ خانه تاریخی دیگر نیز وجود دارد که ضلع شرقی آن متعلق به بخش خصوصی و ضلع غربی آن نیز متعلق به حوزه علمیه اصفهان است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهر اصفهان عنوان کرد: قطعه زمینی نیز در ضلع جنوبی خانه سهروردی واقع شده که در طی سال‌های گذشته به‌عنوان پارکینگ هتل سهروردی مورداستفاده قرار می‌گرفته است، با این وصف پس از فروش زمین مذکور، مالک زمین پس از اخذ مجوز از شهرداری منطقه یک و سایر نهادها ازجمله اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، شامگاه روز گذشته اقدام به گودبرداری زمین مذکور کرده است، لذا با توجه به اینکه این زمین در کنار سه خانه تاریخی ارزشمند است، بر اساس مجوزهای صادره مالک زمین می‌تواند صرفاً با نظارت این اداره‌کل به ارتفاع چهار و نیم متر بدون زیرزمین و فقط به‌صورت یک طبقه اقدام به ساخت کند.

همچنین امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در صفحه شخصی خود در اینستاگرام تخریب خانه تاریخی سهروردی را تکذیب کرد.

ماجرای تخریب یک خانه تاریخی در اصفهان چه بود؟

کد خبر 788223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.