برگزاری رویداد حکمرانی هوشمند با مدل مشارکت مردمی و هوش مصنوعی

مدیر سازمان تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی اصفهان گفت: رویداد نوآورانه «حکمرانی هوشمند» با تاکید بر مدل‌های مشارکت مردمی و هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

الهام سهامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سازمان تجاری‌سازی و اقتصاد دانش بنیان (ستفا) جهاد دانشگاهی اصفهان، در راستای تحقق شعار سال، در یک برنامه مطالعاتی با هدف شناسایی و معرفی مدل‌های مشارکت مردمی، به مفهوم جدیدی به نام حکمرانی هوشمند رسیدیم و به همین دلیل با توجه به اینکه این مفهوم، مفهومی جدید و کاربردی برای حکمرانی بهینه در دنیای آینده خواهد بود، برگزاری رویداد نوآورانه‌ای را با محوریت حکمرانی هوشمند و با تمرکز بر مدل‌های مشارکت مردمی و هوش مصنوعی، در دستور کار خود قرار دادیم.

وی افزود: از آنجا که حکمرانی هوشمند (Smart Governance) از طریق بکارگیری فناوری و نوآوری، میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های مختلف را افزایش می‌دهد، این رویداد ، با هدف شناسایی ، ایجاد و تجاری‌سازی و کاربردی کردن پلتفرم‌های مشارکت مردمی و مدل‌های مردمی سازی اقتصاد، برگزار می‌شود.

مدیر سازمان تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی اصفهان ادامه داد: لازم به ذکر است، به‌رغم نوظهور بودن مدل‌های حکمرانی هوشمند، کشورهایی همچون استرالیا، دانمارک، انگلستان، ایالات متحده، ایتالیا، اسپانیا، چین، هند، کانادا، امارات متحده عربی، کره جنوبی به شکل ساختاریافته‌ای، برنامه‌هایی را در این زمینه تدوین و اجرا کرده‌اند و از آنجا که بدون شک کشور ما نیز نیازمند آمادگی مواجهه با این پدید جدید حکمرانی خواهد بود، شناسایی فعالیت‌های نوآورانه و ایده‌های جدید در راستای تحقق این مفهوم، امری ضروری و مهم است.

سهامی گفت: در همین راستا این رویداد در هفت محور تخصصی با هدف شناسایی ایده‌های نوآورانه برگزار می‌شود که این محورها، شامل همه بخش‌های مرتبط و تحت تأثیر حکمرانی هوشمند از جمله بخش مدیریت شهری و صنایع دیجیتال است.

وی اظهار کرد: محورهای رویداد شامل هوش مصنوعی و حکمرانی هوشمند، کلان داده‌ها و مدل‌های جدید سیاستگذاری و تصمیم‌گیری، پلتفرم‌های مشارکت مردمی، اپلیکیشن‌های نوآوری اجتماعی، حکمرانی شهر هوشمند، پلتفرم‌ها و مدل‌های مردمی‌سازی اقتصاد و تحول دیجیتال صنعتی می‌شود.

سهامی ادامه داد: لازم به ذکر است یکی از محورهای مهم و پرکاربرد حکمرانی هوشمند، حکمرانی شهر هوشمند با تمرکز بر مدل‌های مدیریت شهری شهروند محور است و از آنجا که حکمرانی هوشمند میزان مشارکت مردمی در مدیریت امور شهری و درنتیجه رضایت‌مندی شهروندان را افزایش می‌دهد، بنابراین شهرداری‌ها، یکی از ذی‌نفعان اصلی برگزاری این رویداد، خواهند بود.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان به مشارکت در این رویداد، می‌توانند ایده‌های نوآورانه خود را به دبیرخانه رویداد واقع در سازمان تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان (ستفا) جهاد دانشگاهی اصفهان تا پانزدهم شهریور سال جاری ارسال کنند.

کد خبر 778830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.