۱۲ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد در زنجان فعال است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۲ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد شامل یک مرکز زنان و ۱۱ مرکز مردان در استان زنجان فعال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، روح‌الله خدابنده‌لو، امروز _سه‌شنبه نهم مرداد- در جلسه با مدیران مراکز اقامتی استان زنجان اظهار کرد: تمام فعالیت‌های مراکز تحت نظارت و وضعیت مددجویان حاضر و موارد خدمات دهی به آنها کنترل و بررسی می‌شود و در فرایند رسیدگی به تخلفات مراکز قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام گرفته از ۱۲ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، پنج مرکز رتبه یک و هفت مرکز رتبه دو را کسب کردند که استانداردسازی خدمات در آنها از فعالیت‌های مورد نظارت بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۲ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد شامل یک مرکز زنان و ۱۱ مرکز مردان در استان زنجان فعال است.

خدابنده‌لو افزود: طرح رتبه‌بندی مراکز با همکاری کمیته استانی و کارشناسانی از واحد حراست، بازرسی، کارشناس مراکز غیردولتی و کارشناس دفتر اعتیاد معاونت توسعه پیشگیری پس از انجام خود ارزیابی توسط مسئول فنی مرکز اجرا شده است.

وی گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت مراکز، تقویت نقاط مثبت به همراه ایجاد یک فضای رقابتی، ایجاد انگیزه در راستای ارتقای کیفی خدمات رعایت حقوق شهروندی و حفظ شأن و منزلت مددجویان از جمله اهداف این برنامه است.

خدابنده‌لو با اشاره به مدت زمان اقامت در این مراکز اضافه کرد: بر اساس اصول شناخته شده علمی، حداقل مدت یک برنامه بهبود و بازتوانی باید حداقل ۹۰ روز یا سه ماه باشد و تأیید و یا تغییر مدت اقامت توسط شورای مرکزی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: برخی از شاخص‌های ارزیابی، شاخص‌های حیاتی هستند که مستقیم ایمنی و جان بیماران و ساکنان مرکز را تحت تأثیر قرار می‌دهند و در صورت نبودن هر یک از آنها، مرکز اخطار می‌گیرد.

وی شرایط منع مطلق پذیرش در مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد را زنان باردار، سن زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال، ابتلاء به بیماری‌های شدید جسمانی از قبیل، نارسایی و اختلال عملکرد کلیه، کبد، دستگاه گوارش، قلب و عروق، ابتلاء به بیماری‌های مسری و واگیردار، عقب ماندگی یا ناتوانی ذهنی و جسمی (معلول ذهنی و جسمی که قادر به انجام فعالیت معمولی روزانه خود نباشد)، محکومان با حکم به تعقیب کیفری و غیره ذکر کرد.

کد خبر 776408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.