تایید کودک‌کشی اسرائیل در غزه توسط Airwars

بررسی سازمان دیده‌بان ایروارز (Airwars) نشان می‌دهد که کودکان با ۳۷.۷ درصد، بزرگترین گروه کشته‌شدگان را در ۱۷ روز اول جنگ رژیم اسرائیل در غزه تشکیل می‌دهند، در حالی که ۲۸.۴ درصد مرد و ۲۳.۵ درصد زن بودند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مؤسسه ایروارز (Airwars) اعلام کرد که نزدیک به سه هزار فلسطینی در تقریباً ۳۵۰ حادثه جداگانه در طول ۱۷ روز اول جنگ در غزه کشته شده‌اند. ایروارز، این بررسی را اولین گام در شناسایی دقیق تک‌به‌تک غیرنظامیان کشته‌شده در طول جنگ رژیم اسرائیل عنوان کرد.

Airwars یک سازمان دیده‌بان شفافیت غیرانتفاعی است که ادعاهای آسیب غیرنظامی را در کشورهای متأثر از درگیری ردیابی، ارزیابی، بایگانی و بررسی می‌کند.

امیلی تریپ، مدیر Airwars در این رابطه گفت: «نظامیان اغلب به ما می‌گویند که غیرممکن است بدانیم چه کسی و چگونه کشته شده است اما یکی از پیام‌های کلیدی ما این است که نشان دهیم این کار ممکن است. تنها امری که ما را عقب نگه می‌دارد، اندازه تیم‌های بررسی ماست.»

ایروارز در نخستین اقدام توانست نام ۶۵ نفر را که در حمله هوایی رژیم اسرائیل به بازاری در کمپ آوارگان جبالیه در نهم اکتبر کشته شدند، اعلام کند؛ این حادثه یکی از مرگبارترین حوادث جنگی در غزه بود. بازرسان به مجموعه‌ای از گزارش‌ها، به‌ویژه پست‌های فیس‌بوک از بستگان و دوستان، برای فهرست کردن هویت کشته‌شدگان این حمله که در ساعت ۱۰:۳۰ صبح در یک خیابان بازاری مملو از مردم رخ داد، تکیه کردند.

تایید کودک‌کشی اسرائیل در غزه توسط دیده‌بان شفافیت ایروارز

هر مرگ ثبت‌شده در این بررسی به یکی از ۳۴۶ حادثه مرتبط است که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته است. مدیر Airwars در این رابطه ادامه داد: «ما می‌دانیم که هرکس، چگونه و چه زمانی کشته شده است. هدف ایروارز تهیه پرونده‌ای در مورد هر واقعه است که می‌تواند به عنوان مبنای تلاش‌های آینده برای دستیابی به مسئولیت‌پذیری عمل کند. وظیفه ما این است که به عنوان پلی بین هرج و مرج و عدالت عمل کنیم تا به قربانیان غیرنظامی عملیات نظامی در سراسر جهان خدمت کنیم.»

طبق بررسی‌های اولیه کودکان با ۳۷.۷ درصد، بزرگترین گروه کشته‌شدگان مجزا توسط Airwars را تشکیل می‌دهند، در حالی که ۲۸.۴ درصد مرد و ۲۳.۵ درصد زن بودند. طبق بررسی‌ها سن بقیه ناشناخته بود و بنابراین نمی‌توان آن را به‌طور دقیق طبقه‌بندی کرد. این گروه همچنین توانست نزدیک به ۷۵ درصد از اسامی قربانیانی را که به دست آورده بود، به تأیید برساند.

وزارت بهداشت در غزه همواره به دنبال رد انتقادات مبنی بر نادرست بودن یا بیش از حد بزرگ بودن لیست قربانیان بود اما اکنون Airwars بر اساس شواهد استدلال می‌کند که می‌توان ارقام وزارت بهداشت را باور کرد و برای اطمینان لازم نیست سال‌ها منتظر تأیید ماند.

رژیم اسرائیل ادعا می‌کند که غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد و حماس را به استفاده از بیمارستان‌ها و دیگر ساختارهای غیرنظامی برای عملیات نظامی متهم می‌کند و این در حالی است که تنها تعداد اندکی از کشته‌شدگان به عنوان فرماندهان حماس شناخته شده‌اند.

تایید کودک‌کشی اسرائیل در غزه توسط دیده‌بان شفافیت ایروارز

کد خبر 775902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.