بیماران تنفسی برای حضور در پیاده‌روی اربعین چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

با توجه به طولانی بودن مسیر پیاده‌روی اربعین و شرایط آب و هوایی کشور عراق، زائران به ویژه زائران دارای بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و گوارشی باید پیش از سفر با پزشک درمان‌گر خود مشورت و نکاتی هرچند ساده را برای حفظ سلامت خود در این سفر ارزشمند رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اگر فردی در صورت ابتلاء به بیماری تنفسی ویروسی اقدام به پیاده‌روی کند، وضعیت بسیار بدتری خواهد داشت و تنها کلید حل عفونت تنفسی، استراحت است، یکی از شاخص‌های مهم پیاده‌روی اربعین مسافت پیاده‌روی در جاده ۸۰ کیلومتری نجف تا کربلا است، اما پیاده‌روی در این جاده، مخصوص افراد زیر ۴۰ سال سالم و قوی است و به افراد بالای ۵۰ سال و دارای یک بیماری یا بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، قلبی و عروقی، فشار خون، آسم و بیماری انسدادی ریه، توصیه می‌شود مسیری کوتاه برای پیاده‌روی انتخاب کنند.

به تمام زائران پیاده امام حسین (ع) توصیه می‌شود که در طول سفر از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های سالم و بسته‌بندی شده استفاده کنند و در کنار آن، از استفاده از ماسک در طول سفر به‌خصوص نقاط مرزی و محل‌های شلوغ غافل نشوند.

زائران همواره باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی و استفاده از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های سالم و بسته‌بندی شده اهتمام داشته باشند و غذای باقی مانده خود را که امکان نگهداری در یخچال و محل‌های خنک ندارد، در وعده‌های بعدی استفاده نکنند.

افراد دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای برای زمان حضور در عتبات عالیات داروهای مصرفی خود را به میزان کافی به همراه داشته باشند و در زمان گرمای شدید و تابش مستقیم نور خورشید از پیاده‌روی خودداری و انجام این کار را به ساعت‌های خنک روز موکول کنند.

با توجه به آلودگی‌ها و هوای گرم کشور عراق در روزها و ایام منتهی به اربعین حسینی، ضرورت رعایت دقیق تمام نکات بهداشتی بیش از هر زمان دیگری توصیه می‌شود تا زائران دچار بیماری‌های عفونی، تنفسی، ویروسی و گوارشی نشوند.

در صورتی که زائران نشانه‌هایی مانند کوتاهی تنفس، سرفه و خس‌خس کردن و درد قفسه سینه را مشاهده کردند، به خصوص اینکه اگر سابقه بیماری آسم دارند، باید درمان همیشگی خود را دنبال و قبل از عزیمت با پزشک خود مشورت کنند.

قرار گرفتن در معرض محرک‌های ویروسی و مواد آلرژی‌زا، می‌تواند مشکلات تنفسی و علائم آسم را ایجاد کند و دوری از این مواد و محرک‌ها نقش مؤثری در جلوگیری حملات و مشکلات دارد.

کد خبر 775395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.