آغاز ساخت‌وساز بزرگترین دیوار توربین‌های بادی در نروژ

مزرعه شناور ۴۰ مگاواتی موسوم به «دیوار توربین‌های بادی» در نروژ با عنوان بادگیر، تأییدیه طراحی دریافت کرد و ساخت نمونه اولیه آن با ۹۰۰ هزار دلار هزینه انجام شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک شرکت نروژی روی مفهوم منحصربه‌فردی از انرژی‌های بادی موسوم به تأسیسات شناور فراساحلی بادگیر (Windcatcher) رونمایی کرده که یک مزرعه بادی شناور غول‌پیکر تشکیل‌شده از صدها توربین کوچک در کنار هم به جای توربین‌های غول‌پیکر تکی است. طرح این مزرعه در مراحل ابتدایی مورد تحسین قرار گرفت و پتانسیل آن برای متحول کردن صنعت باد فراساحلی برجسته شد.

بادگیر همچنین موفق به دریافت گواهی‌نامه DNV، یک آژانس طبقه‌بندی جهانی پیشرو در بخش انرژی، شد که نشان می‌دهد طراحی آن از نظر فنی امکان‌پذیر است و می‌تواند وارد مرحله بعدی شود.

آغاز ساخت‌وساز دیوار غول‌پیکر توربین‌های بادی در نروژ

توسعه بادگیر مدرن نروژی

بادگیر یک مزرعه بادی دریایی شناور با چندین توربین بادی کوچک یک مگاواتی به‌عنوان جایگزین توربین‌های سنتی و بزرگ است که ادعا می‌شود بازده انرژی را دو برابر می‌کند. این توربین‌های نوآورانه می‌توانند ۲.۵ برابر بیشتر از توربین‌های استاندارد سه‌پره در هر متر مربع جریان باد انرژی بگیرند. طراحی منحصربه‌فرد خوشه‌های توربین بادی این طرح هم‌چون یک دیوار بادی شناور به نظر می‌رسد.

مجموعه عظیمی از توربین‌های کوچک قادر به تولید ۴۰ مگاوات برق در آینده خواهد بود و مراحل ساخت آن‌ها در ساحل اویگاردن Oygarden در جنوب غربی نروژ آغاز شده است.

آغاز ساخت‌وساز دیوار غول‌پیکر توربین‌های بادی در نروژ

شرکت یادشده با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ هزار دلاری نمونه اولیه طراحی خود را ارائه داده است و قصد دارد هزینه انرژی باد شناور را به ۴۰ تا ۶۰ یورو در هر مگاوات ساعت کاهش دهد. این شرکت اعلام کرده است در آینده واحدهایی با ظرفیت ۱۲۶ مگاوات را به این مجموعه اضافه کند.

بادگیر برای مقاومت در برابر شرایط سخت دریای آزاد طراحی شده و یک سیستم مدولار است که بسته به نیاز انرژی می‌تواند بزرگ یا کوچک شود. هر واحد آن نیز به یک پست مرکزی متصل است که برق را به شبکه منتقل می‌کند.

آغاز ساخت‌وساز دیوار غول‌پیکر توربین‌های بادی در نروژ

یک نمونه فیزیکی از بادگیر پیش از این در نروژ آزمایش شده است تا عملکرد آن در شرایط موجی مختلف مشخص شود. داده‌های این آزمایش برای اصلاح و تأیید مدل‌های رایانه‌ای طرح اصلی مورد استفاده قرار گرفت.

بادگیر همچنین پتانسیل تولید هیدروژن سبز را دارد؛ این سوخت همه‌کاره را می‌توان برای کاربردهای مختلف از حمل‌ونقل گرفته تا صنعت استفاده کرد.

کد خبر 775044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضاصادقی IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 0
    عالی