۱۴۰۰ معلم جدید به مجموعه آموزش و پرورش زنجان اضافه می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بابیان اینکه یکی از مسائلی که با جدیت در آموزش و پرورش دنبال می‌‎شود؛ بحث نیروی انسانی و تأمین به اندازه این فاکتور برای ارتقای سطح آموزش‌هاست، گفت: ۱۴۰۰ معلم جدید به مجموعه آموزش و پرورش زنجان اضافه می‌شود.

علی اسماعیلی در گفت‎‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: یکی از مسائلی که با جدیت در آموزش و پرورش دنبال می‌‎شود؛ بحث نیروی انسانی و تأمین به اندازه این فاکتور برای ارتقای سطح آموزش‌هاست.

وی با اشاره به اینکه طبق سیاست وزارت آموزش و پرورش هر سال تعدادی از معلمین در قالب دانشگاه فرهنگیان و برگزاری آزمون استخدامی وارد سیستم آموزش می‌شوند، اضافه کرد: امسال نیز قرار است؛ یک هزار و ۴۰۰ نفر از پذیرفتگان آزمون‌های استخدامی و دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلمان جدید وارد مدارس استان شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در مجموع دغدغه ما این است مهرماه امسال، آئین بازگشایی مدارس را با کمترین مساله در استان برگزار کنیم و کمبودی از جهت فضاهای فیزیکی و همچنین نیروهای آموزشی در استان نداشته باشیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه منابع انسانی جذب و به‌کارگیری مجدد بازنشستگان است، گفت: در این زمینه صحبت‌های اولیه با برخی از بازنشستگان انجام شده است.

وی افزود: امسال در راستای کیفیت بخشی به حوزه پرورشی در سطح ملی برای نخستین بار پس از یک دهه، نیروهای استخدامی به عنوان مربیان تربیتی و مشاوران در مدارس و مراکز مشاوره استان حاضر می‌شوند و خدمات لازم را به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد مدارس استان بیش از ۲ هزار باب و فرهنگیان بیش از ۱۵ هزار نفر است، اضافه کرد: شمار جمعیت دانش آموزی استان زنجان در همه مقاطع تحصیلی در سال گذشته بیش از ۲۱۵ هزار نفر برآورد شده است.

کد خبر 774722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.