پل شهیدان کریمی ۴ ماه دیگر زیر بار ترافیک می‌رود

شهردار زنجان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به روالی که برای ساخت پل در نظر گرفته شده و در صورتی که اتفاق غیر مترقبه‌ای رخ ندهد، ظرف ۴ ماه پل زر بار ترافیک برود.

علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به اینکه دومین پروژه از پروژه‌های محور شهیدان کریم پل جهتی روگذر میدان سپاه است، اظهار کرد: عملیات زیرسازه‌ها و پایه‌های این پل به اتمام رسیده و عرشه پل در حال ساخت است.
وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از سازه‌های پل زیر زمین مدفون است، اضافه کرد: به همین خاطر عملیات پیشروی و ساخت پل با حساسیت بالایی در حال انجام است.
شهردار زنجان با اشاره به پیش‌بینی هشت پایه برای این پل گفت: هر پایه دارای فونداسیون حجیم به ابعاد ۱۴ در ۷ در ۲ متر است و هر فونداسیون بر روی تعدادی شمع ساخته شده است.
فیروزفر در توضیح بیشتر سازه‌های این پل اضافه کرد: پایه‌های ۲ تا ۷ پل بر روی ۱۰ شمع به قطر ۱.۲۰ متر و پایه‌های یک و ۸ بر بروی ۶ شمع ساخته شده است که شمع‌های پایه‌های ۲ تا ۷ با ارتفاع ۳۵ متر و شمع‌های پایه‌های یک تا ۸ با ارتفاع ۲۵ متر و هر دو با قطر یک تا متر در دل زمین مدفون و ایجاد شده است.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه این حجم از تأسیسات زیرسطحی حجم بالایی از آرماتور را نیاز داشت که با یک حفاری پیچیده نیز همراه بود، اضافه کرد: البته در جریان کار به لحاظ برخی از موارد به علت اینکه خاک منطقه ریزشی بود؛ حفاری با مشکلاتی روبه‌رو شد.
وی تصریح کرد: در نهایت زیرسازی پل با ۴ هزار و ۷۵۰ متر مکعب بتن‌ریزی و استفاده از ۶۰۰ تن میلگرد به پایان رسید.
فیروزفر در تشریح فرآیند ساخت عرشه پل نیز گفت: عرشه پل به صورت قطعات ساخت در کارگاه در حال اجراست؛ البته به علت وزن بالای قطعات حمل آنها با مشکلات ترافیکی روبه‌رو است؛ چرا که حجم قطعات اصلی ۷۰ تن و قطعات فرعی نیز ۴۱ تا ۴۵ تن است.
شهردار زنجان با اشاره به ساخت ۵۴ قطعه از قطعات پل تا امروز افزود: تاکنون سیگمنت حمل شده ۲۷ مورد و نصب شده ۱۷ مورد بوده است، اما تلاش شهرداری بر این بوده که حمل قطعات مشکل ترافیکی ایجاد نکرده و این موضوع با روال طبیعی پیش رود.
وی افزود: از هفته گذشته به صورت متوالی روزانه یا دو روز یک بار شاهد نصب این قطعات هستیم که به این ترتیب ظرف ۷۰ تا ۸۰ روز قطعات کامل و پس از آسفالت‌ریزی پل زیر بار ترافیک خواهد رفت.
فیروزفر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به روالی که برای ساخت پل در نظر گرفته شده (در صورتی که اتفاق غیر مترقبه‌ای رخ ندهد) ظرف ۴ ماه پل زر بار ترافیک برود.

کد خبر 774623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 1
    تشکر ، خدا اجرتان دهد انشاالله
  • محمدباقر مسلمی IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    1 1
    بسیار عالی.....
  • حسن ازلگینی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    1 0
    با سلام و احترام پل ترانزیتی عمید آباد و کمربندی خرم دره ۹ سال طول کشید در صورتی که صفر تا صد آن به یکسال نمی‌رسید
  • M IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 0
    پل قطعات شبانه اتفاق غیرمترقبه نداریم
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    1 0
    از این دست وعده‌های پوشالی از شهرداری و سازمان و نهاد و... بسیار شنیدیم.پل معلق کمربندی جنوبی که خاطر آقای فیروزه فر هست ده سال طول کشید اونم هم با وعده چند ماه شروع و چند ماه تبدیل به یک دهه شد.