روز جهانی خودمراقبتی International Self-Care Day + تاریخچه، شعار و پوستر

روز جهانی خودمراقبتی International Self-Care Day هر سال بیست‌وچهارم جولای (سوم مرداد ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و بر اهمیت اولویت بخشیدن به مراقبت از خود و توجه به سلامت شخصی تأکید دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز جهانی خودمراقبتی International Self-Care Day هر سال در بیست‌وچهارم جولای برگزار می‌شود و بر اهمیت خودمراقبتی به‌عنوان سنگ بنای سلامتی تأکید دارد. در این روز افراد در سراسر جهان تشویق می‌شوند تا مراقبت از خود را بخشی از برنامه‌های روزمره خود قرار دهند و آن را به یک اولویت تبدیل کنند. این اقدام یک نقطه عطف و فرصتی برای افزایش آگاهی بیشتر در مورد مزایای خود مدیریتی مؤثر سلامت است.

خودمراقبتی چیست؟

خودمراقبتی به‌معنای ارتقای خود است و لزومی ندارد که به قیمت نابودی یا بی‌توجهی به دیگران و نیازهای آن‌ها تمام شود، بلکه بهزیستی شخصی را ارتقا می‌دهد که برای رویارویی با زندگی روزمره و تعامل با دیگران موردنیاز است. چارچوب هفت ستونی خودمراقبتی که توسط بنیاد بین‌المللی خودمراقبتی ایجاد شده شامل دانش و سواد سلامت، سلامت روان، فعالیت بدنی، تغذیه سالم، اجتناب از ریسک، بهداشت خوب و استفاده منطقی از محصولات و خدمات است‌.

خودمراقبتی می‌تواند از پیروی از یک رژیم غذایی سالم و انجام نظافت مناسب گرفته تا ایجاد استراتژی‌های پیشگیری از بیماری در برنامه روزانه فرد متفاوت برگزار شود. طیف وسیعی از مسائل بهداشتی، از سلامت روان گرفته تا درمان بیماری‌های مزمن، اکنون به لطف رویکردهای جدید و پیشرفت‌های تکنولوژیکی قابل مدیریت هستند و این روز سعی در برجسته کردن آن‌ها دارد.

روز جهانی خودمراقبتی International Self-Care Day + تاریخچه، شعار و پوستر

تاریخ روز جهانی خودمراقبتی ۱۴۰۳

روز جهانی خودمراقبتی هر سال بیست‌وچهارم جولای مصادف با سوم مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

تاریخچه روز جهانی خودمراقبتی

روز جهانی خودمراقبتی در سال ۲۰۱۱ توسط بنیاد بین‌المللی خودمراقبتی به‌منظور افزایش آگاهی در مورد آن تأسیس شد. این مناسبت فرصتی برای اطلاع‌رسانی یا تأمل در مورد برنامه‌های خودمراقبتی در عمل فراهم می‌کند.

این اصطلاح در دهه ۱۹۵۰ توسط جامعه پزشکی معرفی شد و در دهه ۱۹۶۰ در غرب غیرضروری و حتی ناسالم تلقی می‌شد. رویکرد مراقبت از خود در دهه ۱۹۷۰ گسترده شد که مراقبت از بیمار به سمت شخص‌محوری شامل خودمراقبتی حرکت کرد.

خودمراقبتی سنگ‌بنای مهم سلامتی است و تعیین روزی برای آن با هدف تأکید بر مزایای خودمراقبتی ایجاد شد که در هر زمانی از شبانه‌روز، صرف‌نظر از فصل به‌طور کامل احساس می‌شود. مزایای خودمراقبتی مادام‌العمر است و به یک روز محدود نمی‌شود.

روز جهانی خودمراقبتی که حول یک موضوع سالانه می‌چرخد، به‌عنوان یک نقطه کانونی و فرصتی برای افزایش آگاهی از برنامه‌های خودمراقبتی زندگی سالم در سراسر جهان عمل می‌کند. مراقبت از خود در دنیای امروز بسیار مهم شده است، زیرا مردم اولویت آن را نسبت به امور دیگر زندگی را از یاد برده‌اند و این روز موجب شده است در مورد آن صحبت کنند و علاقه دیگران را افزایش دهند تا با اولویت دادن به خود، سلامت و تندرستی خود را کنترل کنند.

روز جهانی خودمراقبتی International Self-Care Day + تاریخچه، شعار و پوستر

شعار روز جهانی خودمراقبتی ۲۰۲۴

شعار روز جهانی خودمراقبتی ۲۰۲۴ «افزایش آگاهی در مورد خودمراقبتی و مداخلات آن، شناخت تأثیر مثبت آن بر زندگی و درخواست تعهدات مجدد برای گسترش سیستم‌های بهداشتی مشمول خودمراقبتی» تعیین شده است.

کد خبر 774493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.