افزایش قیمت سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر زنجان گفت: امسال ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نرخ سرویس مدارس را خواهیم داشت و مدیران مدارس در عقد قرارداد توجه لازم را داشته و سرویس‌ها قطعاً مورد نظارت دقیق اداره انجمن اولیا و مربیان باشند.

سعید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: بر اساس قانون که در هیأت دولت تصویب شده است، ساماندهی سرویس مدارس و تخصیص خودرو به سرویس بر عهده شهرداری‌ها است البته آموزش و پرورش همواره در این زمینه کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه طبق آئین‌نامه جدید همه رانندگان ناوگان دانش‌آموزی باید دارای گواهی صلاحیت معتبر از مرجع صدور گواهی باشند، افزود: امسال ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نرخ سرویس مدارس را خواهیم داشت و مدیران مدارس در عقد قرارداد توجه لازم را داشته و سرویس‌ها قطعاً مورد نظارت دقیق اداره انجمن اولیا و مربیان باشند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر زنجان ادامه داد: دارا بودن گواهینامه رانندگی معتبر که سه سال از صدور آن گذشته باشد، گواهی سلامت جسمانی و روانی، گواهی عدم سوءپیشینه، ارائه گواهی معتبر عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان شرایط رانندگان برای دریافت گواهی صلاحیت است.

نجفی با اشاره به اینکه مدیران مدارس در عقد قرارداد توجه لازم را داشته باشند و سرویس‌ها مورد نظارت دقیق اداره انجمن اولیا و مربیان قرار بگیرد، افزود: امیدواریم با نظارت دقیق بر عملکرد سرویس‌ها سال تحصیلی خوبی را پشت سر بگذاریم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر زنجان با بیان اینکه نظارت بر سرویس مدارس به عهده شهرداری است، اظهار داشت: البته بر اساس سامانه سپند وظایفی برای کسانی که در این حوزه مسؤولیت دارند مشخص شده است، آموزش و پرورش وظایف و تکالیفی دارد که باید این مهم را نسبت به ایاب و ذهاب دانش آموزان انجام دهد.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها به عنوان متصدیان حمل‌ونقل شهری به نمایندگی سازمان‌های حمل‌ونقل عمومی مسئولیت‌هایی بر عهده دارند که باید صلاحیت و اهلیت راننده را بررسی و کنترل لازم را داشته باشند و پروانه‌های لازم را صادر کنند.

کد خبر 774472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.