ابتکار شهرهای بریتانیایی برای بهبود نرخ بازیافت

شهرهای چلتنهام و توکسبری انگلستان با توجه به آمارهای ملی مبنی بر نقش مستقیم سطل‌های زباله کوچک شهری در افزایش نرخ بازیافت خانوارها، از کاهش اندازه و تعیین هزینه برای جایگزینی سطل‌های موجود خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هزاران خانوار در سراسر شهرهای چلتنهام و توکسبری انگلستان به‌زودی با تغییراتی در خدمات زباله خود شامل کاهش اندازه و تعیین هزینه برای جایگزینی سطل‌ها مواجه می‌شوند. این تغییرات هزینه‌های خدمات شهری را کاهش و نرخ بازیافت را افزایش می‌دهد و حرکت به سمت رویکردی یکسان برای سیاست زباله‌های شهری را تسهیل می‌کند.

شهرداری‌ها دلیل انتخاب این رویکرد را بی‌توجهی ساکنان نسبت به تفکیک اقلام قابل بازیافت از دیگر زباله‌های خانگی اعلام کردند که راحت و بدون در نظر گرفته شدن آسیب‌های زیست‌محیطی راهی سطل‌های بزرگ زباله‌های شهری می‌شود.

از سوی دیگر آمار ملی بریتانیا نشان می‌دهد که مردم اگر سطل زباله بزرگ‌تری نداشته باشند، تمایل بیشتری به بازیافت زباله‌های خود دارند، زیرا فضای کافی برای قرار دادن اقلام بازیافتی در سطل‌ها ندارند.

شوراهای شهر چلتنهام و توکسبری همچنین پیشنهاد کردند از پنجم آگوست برای سفارش سطل‌های جدید، جعبه‌های بازیافت و کیسه‌های زباله هزینه وضع شود؛ تا پیش از این تاریخ خانوارها می‌توانند سطل‌های جایگزین را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

ابتکار شهرهای بریتانیایی برای بهبود نرخ بازیافت

کوچک شدن سطل‌های زباله برای افزایش بازیافت

شوراها از تشکیل جلسه تصمیم‌گیری در مورد اعمال رویکرد جدید خبر داده و اعلام کردند در صورت تصویب طرح، جایگزینی تمام سطل‌های بازیافت و زباله ۴.۹۹ پوند برای شهرداری هزینه خواهد داشت که این مبلغ برای هر درخواست بعدی برای سطل زباله بزرگ طی دو سال به ۲۰ پوند به اضافه هزینه تحویل ۴.۹۹ خواهد بود. برای خانوارهایی که به واسطه رعایت قوانین بازیافت از مزایای خاصی بهره‌مند شوند نیز تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

شوراها همچنین به‌دنبال تعیین هزینه برای جمع‌آوری زباله از املاک ثبت‌شده در سایت‌های اجاره کوتاه‌مدت و افزایش هزینه برای توسعه‌دهندگان و مالکانی هستند که برای سطل‌های جدید و جایگزین درخواست داده‌اند.

بودجه سالانه زباله شورای شهر چلتنهام در حال حاضر شش‌میلیون پوند است و سالانه ۲۱۱ هزار و ۵۰۰ پوند آن را تنها برای تهیه و نگهداری سطل‌های زباله و بازیافت هزینه می‌کند. تغییرات در هزینه‌های سطل‌های جایگزین، قبوض تحویل و هزینه‌های صاحب‌خانه به‌تنهایی می‌تواند تا ۱۰۰ هزار پوند از این مبلغ را در هر سال صرفه‌جویی کند. ایده این است که این تغییر به مراقبت بیشتر از سطل‌ها و کاهش استفاده نادرست از آن‌ها منتهی شود.

ابتکار شهرهای بریتانیایی برای بهبود نرخ بازیافت

شورای محلی توکسبری نیز در حال بررسی پیشنهاد اندازه سطل‌های زباله بزرگ خود از ۱۸۰ به ۱۴۰ لیتر است تا ساکنان را از انداختن اقلام بازیافتی در آن‌ها منصرف کند. در صورت تأیید، این تغییر به‌تدریج اتفاق می‌افتد. چنین اقدامی هر چند به‌طور بالقوه موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها نمی‌شود، اما امید است که بتواند نرخ بازیافت را افزایش دهد.

کد خبر 774441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.